SEO vs. Google Ads
19 august 2019
Pe langa faptul ca a dus comunicarea la alt nivel, Internetul a dat nastere si unor noi tipuri de publicitate mult mai eficiente si mai rentabile decat reclamele cu care ne-am obisnuit pana acum. Totusi, fie traditionala sau online, publicitatea are cateva obiective clare: branding, notorietate, vanzari, si e vitala pentru o afacere de succes.
Spre deosebire de cea traditionala, promovarea online reuseste sa isi targeteze mai bine audienta, ceea ce inseamna ca mesajul ajunge doar la persoanele direct interesate de produsele sau serviciile oferite pe site-ul caruia i se face promovarea. Asta duce, implicit, la o crestere a vanzarilor si, evident, a profitului afacerii in discutie.
Promovarea online include, printre altele, email marketing, newslettere, campanii in social media, publicitate pe device-uri mobile, bannere, pop-up-uri, reclame platite de tip PPC, optimizare SEO etc.
Dar cum stii care varianta de promovare online este cea mai potrivita pentru afacerea ta? Ei bine, totul pleaca de la intelegerea faptului ca promovarea pe Internet este un proces complex care include strategii diverse. Pentru rezultate maxime este chiar indicat sa imbini cat mai multe metode de promovare – SEO, Google Ads, Facebook Ads, Remarketing etc. – nu sa te limitezi doar la una dintre ele.
MAI DEPARTE NE VOM REFERI DOAR LA GOOGLE ADS SI SEO, CELE MAI REPREZENTATIVE PROCEDEE DE PROMOVARE PE INTERNET
Ambele sunt tehnici complementare de marketing care pot oferi rezultate exceptionale, mai ales daca sunt folosite impreuna: cresc vizibilitatea site-ului in motoarele de cautare, genereaza mai mult trafic pe site si, evident, cresc simtitor vanzarile si profitul pentru site-ul caruia i se face promovarea.
Google Ads sau AdWords, cum era cunoscut pana nu demult, este potrivit pentru obtinerea de rezultate rapide, site-ul promovat fiind afisat pe prima pagina a cautarilor imediat ce se da startul unei campanii, in timp ce optimizarea pentru motoarele de cautare (SEO) intoarece rezultate durabile, insa dupa o perioada mai indelungata.
Probabil stii deja ca AdWords se refera la anunturile platite care apar in sectiunea de link-uri sponsorizate, adica rezultatele cu ”anunt” in dreptul lor. Atunci cand un utilizator da click pe anuntul respectiv, site-ul este taxat. Astfel, cu toate ca apare in pagina de rezultate, site-ul plateste doar atunci cand vizitatorul intra pe el prin intermediul anuntului platit.
Pe de alta parte, SEO este un proces de perfectionare, in mod organic, a vizibilitatii unui site in rezultatele motoarelor de cautare. Acest tip de promovare online cuprinde atat seturi de actiuni desfasurate on-page, adica pe site-ul a carui vizibilitate marita se urmareste, cat si strategii off-page, care au ca scop obtinerea de link-uri catre site-ul promovat.
Acum ca ti-ai facut o idee despre ce inseamna AdWords si SEO, hai sa le punem fata in fata pentru a intelege mai bine diferentele dintre ele.
SEO | GOOGLE ADS | |
TRAFIC | Traficul directionat de SEO este organic, adica vizitatorii te gasesc prin cautari naturale si independente pe anumite cuvinte-cheie. | Anuntul tau va fi afisat doar atunci cand cineva cauta un cuvant-cheie legat de afacerea ta, iar tu vei fi taxat pentru fiecare click primit. |
AFISARE | Rezultatele sunt afisate in SERP, adica in pagina cu rezultate ale motoarelor de cautare. | Anunturile sunt afisate in sectiunea de linkuri sponsorizate ale motorului de cautare Google si pe site-urile sale partenere. |
POZITIONARE | Pentru a ajunge cat mai sus in cautarile Google trebuie sa ai bine pusa la punct o strategie de optimizare, atat on-site, cat si off-site. | Reclamele AdWords apar in partea de sus si in partea de jos a rezultatelor cautarii Google si, in anumite conditii, poti licita pentru una dintre aceste pozitii. |
DURATA CAMPANIEI | O campanie SEO se desfasoara pe o perioada mai indelungata si, in functie de vechimea domeniului, poate dura pana la 8-12 luni. | O campanie AdWords este dependenta de un buget. In momentul in care acesta se termina, campania se opreste, iar anunturile tale nu vor mai fi afisate. |
ROI | Cu SEO este mai greu de calculat rentabilitatea investitiei deoarece optimizarea pentru motoarele de cautare include factori importanti greu de cuantificat, precum notorietatea si autoritatea. | Cu AdWords este mai usor sa calculezi rentabilitatea investitiei deoarece imediat ce ai o campanie activa, poti vedea cum evolueaza anunturile, ce functioneaza si ce nu. |
CUVINTE-CHEIE | O strategie SEO corespunzatoare se va axa pe cateva cuvinte-cheie relevante. | Cu AdWords poti viza mai multe cuvinte-cheie in acelasi timp. |
REZULTATE | Site-ul tau continua sa ramana vizibil si isi va pastra pozitia chiar daca nu mai faci SEO. | In momentul in care opresti campaniile AdWords, site-ul tau dispare din afisarile platite. |
Deci, ce canal de promovare ar fi indicat sa alegi pentru afacerea ta? Ideal ar fi sa le abordezi pe amandoua, dar decizia finala ar trebui sa vina in urma unei analize atente a scenariului de business pentru a afla care ti se potriveste cel mai bine.
Vrei sa stii cum iti poti dezvolta rapid afacerea, intr-un mod controlat si profitabil? Scrie-ne folosind formularul de mai jos!