Headingurile – Ce sunt si la ce folosesc?

09 decembrie 2020

In principiu, un heading este o constructie HTML folosita pentru a evidentiaza cele mai importante elemente din continutul unei pagini. Te poti gandi la acesta ca la titlul paginii respective, subtitlul unei sectiuni de text etc.

In acest fel, headingurile ii ajuta pe utilizatori, dar si motoarele de cautare, sa citeasca si sa inteleaga mai usor continutul prezentat. Totodata, structureaza textul, facand legatura intre ideile expuse.

In continuare, ne vom referi alternativ la acest element cu denumirea de heading, titlu si/sau subtitlu.

De ce folosim headinguri? <h2>

Headingul ca element UX <h3>

Asa cum spuneam, headingurile sunt indicatoare ce ghideaza cititorii printr-un articol. Prin urmare, acestea ar trebui sa indice despre ce este vorba intr-o anumita sectiune sau intr-un paragraf. In caz contrar, cititorii nu vor sti la ce sa se astepte.

Dupa cum probabil ai observat si tu, cititorii prefera sa scaneze continutul, sa-si faca o idee despre ce este textul si sa decida ce sectiuni merita sa fie citite. Titlurile ii ajuta sa faca acest lucru. Cand aceste elemente lipsesc, scanarea textului devine dificila. La fel de greoaie devine citirea textului si daca dupa un heading urmeaza blocuri lungi de text.

O practica buna este folosirea titlurilor si subtitlurilor informative pentru cititor, care pun accentul pe continut, scopul final fiind un text usor de citit si inteles. Cu toate acestea, sunt multi care folosesc aceste elemente pentru a-si ademeni cititorii, fara a oferi, de fapt, informatii valoroase in textul care il urmeaza.

Headingul ca parte a optimizarii SEO <h3>

Desi headingurile nu influenteaza efectiv pozitia unui site in Google, modul in care acestea sunt folosite contribuie la calitatea unui website din punct de vedere SEO.

Utilizarea titlurilor creeaza texte de calitate superioara, care sunt pe deasupra si usor de citit. Iar un text bun pentru utilizatori, este un text bun pentru SEO.

Daca vizitatorii nu pot gasi rapid ceea ce cauta pe site-ul pe care il acceseaza, probabil il vor parasi fara sa insiste prea mult. Acesta este motivul pentru care structura textului si utilizarea titlurilor au un impact asupra optimizarii SEO. Motoarele de cautare inregistreaza aceste iesiri rapide, iar daca observa o tendinta in aceasta directie, catalogheaza site-ul respectiv ca avand un bounce rate ridicat.

Un bounce rate ridicat inseamna ca pagina nu ofera utilizatorilor ceea ce cauta. In consecinta, site-ul este depunctat, ceea ce ii va influenta negativ pozitia.

Cum se folosesc headingurile? <h2>

Un heading introduce cititorul intr-o anumita sectiune de continut, fie el text, audio, video etc. Ceea ce inseamna ca structurarea unei pagini web incepe intotdeauna cu un titlul principal (tag h1), urmand sa aiba mai multe subtitluri (tag-uri h2, h3, h4, h5, h6) in functie de lungimea si complexitatea continutului. Fiecare tip de tag este secundar ca importanta celui anterior.

Sa luam un exemplu. Mai jos este o posibila structura a headingurilor unei pagini de servicii oferite de o agentie de marketing online:

<h1>Agentie de marketing online</h1>

<h2>Campanii PPC</h2>

<h3>Google Ads</h3>

<h4>Search</h4>

<h4>Display</h4>

<h4>Shopping</h4>

<h4>Remarketing</h4>

<h3>Facebook Ads</h3>

<h2>Optimizare SEO</h2>

<h3>SEO On-Page</h3>

<h3>SEO Off-Page</h3>

Dupa cum vezi, pagina are o structura in trepte, pornind de la un singur h1, care prezinta subiectul paginii. Tag-urile h2 sunt asociate unui tip de serviciu, respectiv Campanii PPC si Optimizare SEO, iar tag-urile h3 impart serviciul principal in mai multe subcategorii.

Desigur, este posibil sa crezi ca pentru a crea un titlu mai mare trebuie folosit un heading mai important, iar pentru unul mai mic, un heading mai putin important insa lucrurile nu stau chiar asa.

Fiind limbaj HTML, headingurile trebuie utilizate numai pentru a preciza rolul continutului respectiv, nu pentru a-l stiliza. Pentru stilizarea elementelor din pagina, exista limbajul CSS.

Site-ul tau este optimizat corespunzator pentru motoarele de cautare? Vrei sa stii care sunt punctele lui slabe? Scrie-ne si afla cum ii poti imbunatati performanta!

3 elemente fundamentale ale unei campanii Google Ads

19 decembrie 2019

O campanie Google Ads implementata corect poate aduce rezultate satisfacatoare intr-o perioada scurta de timp. Dar ce presupune aceasta implementare corecta? Hai sa vedem!

Pe langa faptul ca a inlaturat barierele comunicarii, Internetul a dat nastere unor noi tipuri de publicitate, mult mai eficiente si mai rentabile din punct de vedere al promovarii de produse si servicii.

Obiectivele raman aceleasi – branding, vanzari – in schimb, marea diferenta este reprezentata de targetarea mai buna a audientei, ceea ce inseamna ca mesajul ajunge doar la persoanele direct interesate de produsele sau serviciile oferite pe site-ul caruia i se face promovarea. Asta duce, implicit, la o crestere a vanzarilor si, evident, a profitului afacerii in discutie.

Ingaduind afisarea anunturilor in functie de interesul utilizatorilor si de cuvintele-cheie pe care acestia le folosesc in cautarile lor pe Google, o campanie Adwords este poate cea mai eficienta metoda de a aduce vizitatori interesati pe site, de a spori vanzarile si de a creste notorietatea afacerii.

Totusi, daca vorbim de Adwords vorbim despre diversitate, iar pentru a fi cu adevarat rentabila, aceasta promovare cere stapanirea acelor detalii care fac diferenta si eliminarea pe cat posibil a cat mai multor factori negativi care ar putea sa dauneze eficientei.

In continuare vom vorbi despre cateva elemente esentiale in setarea si optimizarea unei campanii Google Ads care scad costurile de promovare si genereaza lead-uri de calitate.

CUVINTE-CHEIE

  1. Cum alegi cuvintele-cheie?

Cuvintele in jurul carora iti construiesti strategia de promovare influenteaza atat costul, cat si succesul campaniei, si scot in evidenta abilitatea ta de a intelege intentia publicului caruia i te adresezi.

Nu te ingrijora insa; in aceasta etapa Google iti pune la dispozitie Google Keyword Planner, un tool care te ajuta sa identifici cele mai cautate cuvinte-cheie pe diverse subiecte, dar si sa estimezi costurile si sa afli nivelul competitiv.

E adevarat ca de cele mai multe ori cuvintele care necesita costuri mai mari sunt si cele mai profitabile, dar asta nu inseamna ca trebuie sa te limitezi la ele. In functie de bugetul alocat campaniei, alege-le pe cele mai importante pentru tine si decide asupra tipului de potrivire, adica modul in care utilizatorul foloseste cuvantul-cheie pentru a activa anuntul tau.

  • [exact match]. Potrivirea exacta activeaza anuntul tau numai in momentul in care cineva face o cautare folosind exact expresia sau cuvantul-cheie folosit de tine.

Exemplu: sa spunem ca ai un magazin online care vinde incaltaminte si vrei sa promovezi categoria de incaltaminte pentru femei. Expresia-vedeta a acestei segmentari o reprezinta ‘pantofi dama’. Astfel, daca un utilizator scrie in Google aceasta sintagma, anuntul tau i se va intoarce ca rezultat, dar nu si daca el va scrie ‘pantofi de dama’. Pentru aceasta activare ai nevoie de o potrivire mai ampla.

  • broad match, +modified +broad +match si ”phrase match”. Aceste potriviri activeaza anuntul pentru o varietate mai mare de cuvinte-cheie decat potrivirea exacta, precum si pentru variatii multiple ale cuvantului-cheie folosit.

 

  1. Cum folosesti cuvintele-cheie in anunturi?

Odata alese cuvintele-cheie relevante pentru serviciul sau produsul promovat, ele trebuie grupate in anunturi. Fiecare grup va contine cuvinte-cheie si anunturi de promovare aferente unui landing page, adica paginii pe care vrei sa trimiti utilizatorii.

Segmenteaza anunturile in grupuri, bazandu-te pe cuvinte-cheie similare. Daca nu segmentezi cuvintele-cheie in grupuri de anunturi diferite, vei intoarce utilizatorilor acelasi anunt, indiferent de cautarile lor.

Unii ar putea crede ca acest lucru simplifica lucrurile, insa reclama afisata trebuie sa se potriveasca cuvintelor-cheie cautate. Cu cat textul anuntului tau se apropie mai mult de cuvantul-cheie, cu atat este mai probabil ca utilizatorii sa dea click pe el, ceea ce te intereseaza de fapt.

 

  1. Cum restrictionezi cautarile irelevante?

Exclude cuvintele-cheie irelevante pentru produsul sau serviciul pe care il oferi, utilizand cuvinte-cheie negative. Acestea pot fi adaugate atat la nivel de campanie, cat si la nivel de grup de anunturi.

Prin urmare, daca observi ca utilizatorii acceseaza anuntul tau cu toate ca par sa caute altceva decat le oferi, exclude acei termeni din grupul de anunturi sau chiar din intreaga campanie.

Cerceteaza datele din Google Analytics. Atunci cand gasesti expresii care nu iti aduc conversii, poti elimina cuvantul respectiv din campanie, fara sa fii nevoit sa opresti toate reclamele pentru ca iti consuma bani pe cautari irelevante.

CONVERSII

Orice actiune valoroasa pentru tine, pe care un utilizator o realizeaza pe site-ul tau, poarta numele de conversie. Aici intra achizitionarea de produse, inscrierea la newsletter, realizarea unui apel telefonic, descarcarea aplicatiei si altele.

Urmarirea conversiilor este foarte importanta deoarece iti indica cat de eficient ti-ai setat campania si cat de bine iti investesti banii in promovare.

Conversion Tracking este un instrument gratuit al platformei Google Ads care iti arata ce se intampla dupa ce un client da click pe anuntul tau. Insa pentru a urmari conversiile, trebuie sa configurezi un cod de urmarire pe care sa-l pui in site. Poti face asta cu ajutorul Google Tag Manager.

Mai mult decat atat, transforma obiectivele afacerii tale in obiective Google Analytics si importa-le in Adwords pentru o monitorizare si mai detaliata.

Acest lucru este important deoarece Analytics atribuie fiecare conversie la ultima sursa de baza indirecta. Asta inseamna ca, daca ultimul contact pe care utilizatorul tau l-a avut cu site-ul a fost prin cautarea organica in Google, chiar daca un anunt a fost practic punctul sau de plecare, conversia va aparea ca venind din cautarile organice.

Din moment ce a fost parte a procesului unui utilizator de a gasi site-ul tau si de a realiza o actiune, AdWords ar trebui sa primeasca o parte din merit. Sa nu mai spunem ca in timp, te va ajuta sa intelegi mai bine cat de eficiente sunt de fapt campaniile tale.

BRAND

Multi oameni cred ca, din moment ce au o pozitie buna in cautarile organice, nu mai e nevoie sa faca publicitate pe propriul nume. Si isi concentreaza toata atentia pe promovarea serviciilor si produselor lor, fara a incerca sa construiasca notorietate pentru brand.

Cu toate ca nu e obligatoriu sa o aplici, aceasta strategie iti aduce mai multe beneficii decat crezi.

Uite cum sta treaba. Daca tu nu licitezi pentru brandul tau, competitorii tai cu siguranta o vor face. Se vor folosi de numele tau pentru a crea un grup de anunturi si iti vor targeta vizitatorii. In felul acesta, chiar daca esti primul in rezultatele organice, competitorii tai vor fi deasupra ta cu reclama.

De aceea e important sa creezi campanii pentru brandul tau. Cu cat utilizatorii te gasesc mai repede, cu atat sansele ca ei sa converteasca vor fi mai mari.

CONCLUZII

Indiferent de tipul business-ului pe care il detii, Google Ads poate fi si pentru tine un mijloc excelent de promovare in mediul online. Trebuie sa stii insa ca nu exista o strategie universal valabila de aplicat, pentru ca fiecare business are propriile particularitati si obiective.

Dupa ce ajungi sa jonglezi cu setarile campaniei de Search, sa-ti cresti rezultatele devine un produs al abilitatii de analiza si intelegere a business-ului, a competitiei, a tendintelor de pe piata si a oricarui alt aspect din comportamentul si alegerile oamenilor pe Google, care sunt intr-o schimbare constanta.

Daca vrei sa obtii mai multe conversii din Google Ads, contacteaza-ne si hai sa cream impreuna o reteta personalizata care iti va genera cele mai bune rezultate!

Ce este content marketingul?

09 decembrie 2019

Pe masura ce consumatorii devin tot mai exigenti si mai bine informati, o noua forma de marketing incepe sa castige din ce in ce mai mult teren in fata metodelor traditionale de advertising. Este vorba despre content marketing. In acest articol iti vom explica pe scurt ce este si cum functioneaza el.

CE INSEAMNA MARKETING PRIN CONTINUT?

Content marketingul este o strategie soft-sell. E posibil ca la prima vedere nici macar sa nu il consideri marketing, pentru ca ia forma unor informatii pe care le oferi consumatorilor. Dar furnizarea acestor informatii are ca scop captarea atentiei lor, ceea ce da continutului o mare putere de persuasiune, daca este realizat asa cum trebuie.

Cand vorbim despre content marketing vorbim, evident, despre crearea, publicarea si distribuirea de continut pentru o piata targetata, de obicei online. Este o strategie pe termen lung care ajuta la construirea unor relatii de incredere cu clientii – potentiali si existenti –, prin intermediul materialelor de calitate. Obtii astfel brand awareness, brand trust si iti consolidezi o comunitate in jurul numelui tau.

Mai mult decat atat, un continut de calitate sprijina si optimizarea pentru motoarele de cautare, adica te ajuta sa cresti pozitia site-ului tau in pagina de rezultate a motoarelor de cautare.

CUM TE AJUTA CONTENT MARKETINGUL SA CRESTI POZITIA SITE-ULUI IN MOTOARELE DE CAUTARE?

Dupa cum sigur stii deja, prioritatea numarul unu a motoarelor de cautare este experienta utilizatorului. Din acest motiv, ele isi actualizeaza periodic algoritmii pentru a oferi internautilor continut relevant si valoros pe baza cautarilor pe care le realizeaza. Astfel, in functie de materialele pe care le distribui cititorilor tai, motoarele de cautare te evalueaza si te pozitioneaza in pagina de rezultate.

Bine, asta daca vorbim despre continutul de pe site, dar content marketingul nu se limiteaza numai la el, ci se refera la absolut toate materialele care pot fi asociate cu afacerea ta: continutul de pe blog, din newslettere, din aplicatia mobila, din retelele de socializare, videoclipurile, articolele si site-urile care vorbesc despre tine etc.

Deoarece utilizatorii consuma informatii in cantitati uriase, fiind bombardati cu ele din toate directiile, frecventa cu care distribui materiale este un element important pentru alimentarea nevoii lor de continut nou.

Pe langa asta, mai trebuie sa ai in vedere ca, odata inceputa o campanie de content marketing, frecventa cu care postezi va trebui mentinuta pentru a pastra increderea cititorilor. Daca incepi sa postezi saptamanal, de exemplu, si apoi reduci ritmul dupa o anumita perioada, cititorii fideli care s-au obisnuit sa te citeasca mai des vor crede ca ti-ai pierdut interesul si isi vor pierde si ei la randul lor interesul pentru tine.

Sa nu mai spunem ca lui Google ii plac numerele prolifice, recompensand atat calitatea, cat si cantitatea. Prin urmare, optimizeaza-ti continutul! Asta inseamna sa iti elaborezi o strategie de content marketing bazata pe o documentare in prealabil despre ce cauta utilizatorii, cum cauta utilizatorii, cum le poti raspunde mai bine la intrebari si cum sa compui texte astfel incat sa fie cat mai accesibile si pentru cititori si pentru motoarele de cautare.

CE ESTE O STRATEGIE DE CONTINUT?

O strategie de continut stabileste liniile principale in crearea, publicarea si distribuirea materialelor, si are obiective clare. Astfel, inainte de a te apuca sa scrii materiale pe care sa le publici in cat mai multe locuri, stabileste ce e cel mai important pentru tine si pasii prin care iti propui sa iti atingi obiectivele – cresterea notorietatii brandului, cresterea gradului de interactiune cu consumatorii, cresterea numarului de vizitatori pe site, cresterea numarului de vanzari etc.

Cu toate ca e un obiectiv important, mai multe vanzari nu este obiectivul suprem. Daca concepi materiale axate numai pe vanzare, nu iti vei putea pastra clientii interesati de brandul tau, acestia incetand sa te urmareasca odata ce au achizitionat de la tine.

Trebuie sa le mentii treaz interesul, demonstrandu-le ca au insemnatate pentru tine indiferent in ce stadiu de cumparare s-ar afla. Prin urmare, ofera-le informatii valoroase si insista pe formarea unei comunitati in jurul brandului tau.

Creeaza continut pentru fiecare etapa a procesului de cumparare:

Constientizare – aceasta este etapa in care clientul isi da seama ca are o problema. Ceea ce trebuie sa faci tu acum este sa-i arati solutia la problema sa si sa-i dai de inteles ca esti acolo sa-l ajuti.

Documentare – acum clientul intelege ca exista o rezolvare la problema pe care o are si va incepe sa caute mai multe informatii despre produsul sau serviciul care indeplineste cerintele lui.

Analiza – in aceasta etapa clientul compara solutiile pe care le-a gasit pentru a se asigura ca alege varianta care ii ofera cel mai bun raport calitate-pret.

Achizitie –  clientul decide sa achizitioneze produsul.

Content marketingul poate fi extrem de eficient in primele doua etape ale procesului de cumparare pentru ca te ajuta sa cresti gradul de constientizare a solutiilor disponibile si sa educi consumatorii cu privire la un produs pe care nu l-ar fi luat altfel in considerare.

Atunci cand creezi continut, nu te limita la un singur format, fii creativ si abordeaza cat mai multe! Poti crea postari generale pentru Social Media, articole, ghiduri, e-book-uri, template-uri, infografice, videoclipuri, podcast-uri etc., dar indiferent de forma aleasa, transmite informatia potrivita publicului tinta potrivit.

CUM IDENTIFICI PUBLICUL TINTA POTRIVIT?

Pentru a crea continut de calitate, trebuie sa stii cui te adresezi. Asta inseamna ca trebuie sa definesti clar publicul tina si sa ii dai parametri cat mai specifici pentru a putea concepe materiale care sa-l intereseze.

Iata cateva sfaturi pentru identificarea publicului tinta!

  • Targeteaza clientii in functie de criterii demografice: femei sau barbati / grupe de varsta / locatie / ocupatie / venituri etc. Contureaza si mai bine profilul de client tinand cont de interese / hobby-uri /  comportamente / stil de viata etc.
  • Inainte de a transmite un mesaj, asigura-te ca stii problemele pe care produsul sau serviciul tau le rezolva si pe cine ar putea ajuta. Mai mult, afla ce ii determina pe oameni sa cumpere.
  • Pune-ti intrebari de genul: ”am un pret potrivit pentru audienta mea?”, ”ce ar putea sa atraga atentia oamenilor?”, ”mesajul pe care vreau sa il transmit este destul de convingator?”
  • Fa brainstorming cu echipa ta si pune pe hartie toate ideile legate de business-ul tau care i-ar putea interesa pe consumatori. Te poti lega de cautarile lor din motoarele de cautare, de discutiile pe care le ai cu clientii, de feedback-ul primit, comentariile din retelele sociale etc.

Chiar daca identificarea publicului tinta pare o etapa dificila, vei realiza ca pe termen lung eforturile de a transmite mesaje doar catre oameni interesati de produsul sau serviciul tau iti economiseste timp si  bani pentru ca nu mai pierzi resurse cu publicul care nu are nici cel mai mic interes pentru ceea ce oferi.

Vrei sa stii mai multe despre cum poti integra content marketingul in strategia ta de promovare? Contacteaza-ne si afla cum iti poti duce afacerea la urmatorul nivel!

3 aspecte esentiale in setarea unei campanii Facebook Ads

30 octombrie 2019

Facebook Ads a modificat drastic felul in care privim retelele de socializare. Cu mai mult de 1,6 miliarde de utilizatori, dintre care 8,4 romani, Facebook este cea mai mare platforma sociala, pe care tot mai multe afaceri o folosesc pentru a intra in contact cu clientii lor.

Probabil ai observat si tu ca reach-ul organic si numarul de persoane care iti vad postarile a scazut dramatic in ultima vreme. In schimb, promovarea platita a luat amploare, conducand la dezvoltarea unuia dintre cele mai puternice instrumente de advertising din toate timpurile: Facebook Ads.

Dar pentru folosirea cu succes a acestui instrument este imperativa intelegerea clientului, a modului in care functioneaza platforma si testarea elementelor care se preteaza cel mai bine la fiecare business in parte.

Trecand peste aspectele de baza (setarea unui cont, a obiectivelor etc.), articolul de mai jos se concentreaza pe cateva dintre elementele care fac diferenta intre o companie cu rezultate satisfacatoare si una de succes. Iata la ce anume sa acorzi atentie deosebita atunci cand setezi o campanie de Facebook Ads!

SETEAZA FACEBOOK PIXEL SI EVENTS

Pixelul este un fragment de cod care iti permite sa monitorizezi activitatea utilizatorilor care iti viziteaza site-ul. In momentul in care unul dintre ei realizeaza o actiune, pixelul Facebook se declanseaza si raporteaza acea actiune. Poti astfel sa te adresezi, de exemplu, utilizatorilor care au abandonat cosul de cumparaturi, afisandu-le o reclama cu un mesaj care sa le aminteasca de reducerile la produsele pe care tocmai le-au vizualizat.

Prin urmare, ca prim pas, este extrem de important sa te asiguri ca ai Facebook Pixel setat corect pe site. Apoi, daca vrei sa masori mai bine performanta afacerii tale si sa ai acces la o plaja mai larga de potentiali clineti, ai grija sa setezi cum trebuie Facebook Events.

Event-urile sunt fragmente de cod care, odata introduse in site, iti ofera rezultate concrete, obtinute cu ajutorul promovarii pe Facebook.

Eficienta campaniilor din Facebook Ads este data de aceste instrumente care iti permit sa aduci trafic valoros pe site, sa retargetezi vizitatorii si sa iti cresti si urmaresti conversiile. Concret, ele iti permit sa-ti optimizezi campaniile pentru mai multe vanzari.

FOLOSESTE FUNNEL-UL DE CONVERSIE

Palnia de conversie sau funnel-ul de conversie este un termen folosit pentru a descrie pasii pe care ii parcurge un vizitator pana sa devina client.

Intai de toate, utilizatorii trebuie sa afle de afacerea ta, urmand apoi sa le atragi atentia asupra beneficiilor pe care le oferi si, in ultima faza, sa ii convingi ca tu esti alegerea potrivita pentru nevoile lor. Toate aceste detalii alcatuiesc palnia de conversie pe baza careia ar trebui sa iti construiesti campaniile Facebook Ads.

Astfel se contureaza 3 etape in care statutul unui utilizator se schimba: awareness, engagement si conversion.

1. Awareness sau etapa de atragere de trafic si vizite pe site – partea superioara a palniei

Pentru ca aceasta etapa sa aiba succes, este important sa prezinti publicului povestea din spatele brandului tau sau a produsului pe care vrei sa-l faci cunoscut. Poti realiza acest lucru promovand clipuri video despre beneficiile produsului, pareri ale clientilor etc.

Acest tip de campanie nu are ca scop sa intoarca conversii, ci un reach cat mai mare la costuri cat mai bune. O campanie de vizibilitate te ajuta sa te pozitionezi, din punct de vedere al imaginii, in fata potentialilor clienti. Prin intermediul ei, oamenii se familiarizeaza cu brandul tau si, mai mult decat atat, ajung sa arate in timp o anumita loialitate fata de el.

Tipurile de campanii pe care le poti folosi in aceasta etapa sunt cele de Reach sau Traffic, iar bugetul alocat ar putea fi 10-15% din bugetul total de campanii Facebook Ads.

2. Engagement sau etapa in care vizitatorii se transforma in lead-uri – partea de mijloc a palniei

In a doua etapa, potentialul client trebuie motivat sa interactioneze cu site-ul tau – sa vizualizeze produsele pe site, sa adauge in cos etc. Asigura-te ca folosesti anunturi care scot in evidenta beneficiile de care potentialii clienti se pot bucura, fie ca este vorba despre unul comercial (reducere, livrare gratuita s.a.), fie ca implica calitatea produselor oferite.

Daca vrei ca utilizatorii sa interactioneze mai mult cu postarile tale, seteaza o campanie bazata pe engagement. Facebook va livra reclamele strict catre utilizatorii interesati de intreractiuni.

3. Conversion, etapa in care lead-urile se transforma in clienti – partea inferioara a funnel-ului

In aceasta etapa accentul cade pe incurajarea persoanelor interesate de afacerea ta sa realizeze o achizitie.

Cel mai adesea este utilizat formatul Product Catalog pentru a crea grupuri de anunturi pe baza actiunii utilizatorilor pe site, urmand apoi ca Facebook sa distribuie anunturile catre oamenii care sunt cel mai aproape de a converti, adica de a realiza o actiune (achizitie din site, abonare la newsletter, completarea unui formular, click pe apel etc.).

TIP! Din punct de vedere al CPA-ului, cea mai eficienta campanie este Dynamic Remarketing, insa ea nu va functiona niciodata decat legata de primele 2 tipuri de campanii de mai sus.

PERSONALIZEAZA AUDIENTA

Audienta personalizata este formata din utilizatorii care au o relatie cu afacerea ta, indiferent ca sunt clienti existenti sau doar persoane care au interactionat anterior cu afacerea ta pe Facebook sau pe alte platforme.

Foloseste functia Audience Insights din Business Manager pentru vedea ce tip de public interactioneaza cu pagina ta si pentru a-l alege pe cel interesat de produsele si serviciile pe care le comercializezi. Astfel, iti poti alege publicul in functie de varsta, sex, educatie, profesie, localizare geografica, interese, life events, like-uri exprimate pentru anumite marci, tipare de comportament s.a.

Pentru o targetare cat mai precisa, combina mai multe criterii. Poti crea, de exemplu, o audienta formata numai din persoanele interesate de un anumit subiect, care se incadreaza intr-o anumita limita de varsta.

De asemenea, poti alege sa targetezi persoanele care au dat deja Like la pagina, pe prietenii lor sau sa ii excluzi pe fanii existenti; aceasta setare este utila in cazul in care obiectivul campaniei este de a obtine fani noi.

Prin optiunea Creeaza o audienta asemanatoare poti gasi audiente noi folosindu-te de un tip de audienta deja creat. Poti face Lookalike in functie de un public deja format, iar Facebook va targeta acele persoane care au caracteristici similare cu acesta, creand o audienta noua. Acum nu-ti mai ramane decat sa o testezi si sa o rafinezi dupa criterii, precum varsta, sex, interese, locatie etc.

Vrei sa stii mai multe despre cum se seteaza o campanie Facebook Ads eficienta? Contacteaza-ne!

Ce este un audit SEO?

09 octombrie 2019

Auditul SEO este unul dintre cele mai importante instrumente de marketing si analizeaza modul in care site-urile se pozitioneaza in motoarele de cautare.

Atunci cand ai o prezenta online, este important sa fii vizibil si sa atragi vizitatori pe site. Dar pentru asta trebuie sa stii ce functioneaza si ce nu, de ce imbunatatiri are nevoie site-ul tau, ce cauta clientii tai… aici intervine partea de auditare.

Aceasta etapa este esentiala deoarece toate elementele site-ului tau – continut, arhitectura, descrieri etc. – sunt sistematizate si indexate de motoarele de cautare, iar intelegerea lor serveste la stabilirea etapelor de lucru in site.

Un audit SEO efectuat corespunzator va semnala problemele de optimizare pe care site-ul tau le are. In acest fel, vei putea gasi si implementa cele mai potrivite metode prin care sa le rezolvi, imbunatatind performanta site-ului si pozitionarea sa in motoarele de cautare.

CARE ESTE SCOPUL UNUI AUDIT SEO?

Cand vorbim de SEO, vorbim de schimbare continua, motiv pentru care realizarea periodica a unui audit SEO este obligatorie. Numai asa poti obtine o imagine de ansamblu in timp real asupra modului in care motoarele de cautare percep site-ul tau.

Principalul scop al acestei analize este sa te ajute sa creezi si sa aplici strategii de optimizare eficiente, care sa te plaseze in topul cautarilor Google, tinand cont de actualizarile frecvente ale algoritmilor sai.

CE CONTINE, MAI EXACT, UN AUDIT SEO?

Un audit SEO ar trebui sa contina un minim de informatii, atat tehnice, cat si de continut, referitoare la starea de sanatate a site-ului, iar pe langa recunoasterea si semnalarea problemelor, auditul trebuie sa vina si cu solutii aplicabile.

Cu ajutorul acestora afli care sunt punctele slabe din strategia ta si iti poti analiza competitorii directi. Un design bun si o interfata rapida nu sunt suficiente pentru a urca pe primele pozitii in motoarele de cautare. Daca acestea nu iti pot citi site-ul, este foarte posibil ca eforturile tale sa fie zadarnice.

Un audit SEO iti ofera feedback despre toate aspectele importante de care un site are nevoie pentru a functiona corespunzator, de a fi relevant pentru utilizatori si prioritizat de motoarele de cautare.

Iata cateva dintre cele mai importante elemente pe care le contine auditul!

AUDIT ON-SITE

Pentru a te asigura ca site-ul tau este bine optimizat pentru motoarele de cautare, o analiza SEO on-site iti va furniza informatii despre:

  • arhitectura site-ului
  • structura URL-urilor
  • cele mai relevante cuvinte-cheie
  • cuvintele-cheie pentru care Google a indexat deja site-ul
  • redirectionari
  • erori 4xx si 5xx
  • indexarea in Google
  • continut
  • continut duplicat intern si extern (daca exista)
  • meta tag-uri si headings
  • link-uri
  • imagini si videoclipuri
  • posibilitatea implementarii schema.org
  • posibilitatea crearii de noi pagini in site
  • viteza de incarcare a site-ului
  • optimizarea pentru dispozitive mobile
  • optimizarea prezentei in retelele sociale
  • Google Search Console si Google Analytics (daca exista)
  • alte aspecte specifice site-ului analizat

AUDIT OFF-SITE

O analiza off-site iti poate spune cum este vazut site-ul din exterior. In aceasta etapa vor fi evaluate:

  • autoritatea si diversitatea domeniilor de provenienta a backlink-urilor
  • relevanta link-urilor raportate la site
  • diversitatea tipurilor de link-uri
  • distribuirea link-urilor pe paginile site-ului
  • analiza textelor ancora
  • ritmul de adaugare a link-urilor
  • raportul dofollow/nofollow
  • calitatea si cantitatea link-urilor raportate la concurenta
  • cele mai relevante site-uri concurente si autoritatea lor
  • penalizarile (daca exista) si solutiile care pot fi aplicate pentru indepartarea lor

De asemenea, analiza va veni cu recomandari pentru optimizarea semnalelor sociale si va propune o strategie personalizata de promovare off-site.

Un audit SEO include toate cele de mai sus si inca multe alte aspecte unice ale site-ului tau. Dar asa cum nu exista o reteta standard pentru SEO, nici auditul SEO nu urmeaza un set de reguli de fiecare data. Doar un specialist cu experienta in domeniu va sti exact care sunt factorii care trebuie urmariti in functie de fiecare site, ce elemente necesita optimizare, care este potentialul de crestere, ce strategii noi pot fi instalate pe termen scurt, mediu si lung etc.

Site-ul tau este optimizat corespunzator pentru motoarele de cautare? Vrei sa stii care sunt punctele lui slabe si cum ii poti imbunatati performanta? Scrie-ne si cere acum un audit SEO gratuit!

Google Shopping Ads – cea mai eficienta metoda de promovare pentru magazinele online

30 septembrie 2019

Probabil ai auzit deja de reclamele Google Shopping, iar daca nu ai auzit, sigur le-ai vazut – sunt acele reclame din Google, de tip carusel, cu diverse modele si preturi ale produsului pe care l-ai cautat. Citeste mai jos despre cum poate acest tip de reclama sa-ti sporeasca vanzarile magazinului online!

Reteaua de cumparaturi este echivalentul unui catalog de produse si poate fi modalitatea de promovare ideala daca ai un magazin online. Asta pentru ca prezinta clar utilizatorului produsul pe care il comercializezi inainte ca acesta sa dea click pe anunt.

Partea buna e ca anunturile tale vor aparea nu numai atunci cand utilizatorii iti cauta produsul in mod expres in reteaua de cumparaturi, ci si cand fac o cautare obisnuita care declanseaza rezultatele din Google Shop.

Pentru a putea face campanii AdWords de tip Shopping, ai nevoie, intai de toate, de un cont Google Merchant Center pe care sa il conectezi la contul de AdWords. Anunturile vor aparea in reteaua de cautare Google si, optional, pe site-urile partenerilor Google, si functioneaza pe baza feed-urilor de produse care, foarte important, trebuie sa respecte recomandarile motorului de cautare.

AVANTAJELE CAMPANIILOR DE SHOPPING

CTR mai bun. Poti gasi clienti mai interesati de ceea ce vinzi daca prezinti in anunturi informatii despre produsele tale. In acest fel, vei creste probabilitatea unei achizitii pentru ca anunturile tale sunt mai relevante pentru utilizatori. Avand acces la informatiile care ii intereseaza inainte de a accesa anuntul, utilizatorii vor fi mai inclinati sa achizitioneze odata ce dau click pe reclama ta.

Vizibilitate sporita. Prin intermediul campaniilor de Shopping, poti fi afisat cu mai multe anunturi pentru o singura cautare. Mai mult, poti fi afisat simultan, atat cu anuntul de Shopping, cat si cu anuntul text, in momentul in care un utilizator realizeaza o anumita cautare. Iar optarea pentru afisarea anunturilor de tip Shopping Ads in reteaua de parteneri, iti va aduce un plus de vizibilitate pentru ca produsele tale pot fi afisate pe Google Maps, Youtube etc.

Usor de gestionat. Anunturile text impun advertiserilor sa selecteze si sa liciteze pentru cuvintele-cheie pe care doresc sa le targeteze. Anunturile Google Shopping sunt mult mai simple si elimina complet procesul de utilizare a cuvintelor-cheie. In loc sa licitezi pe cuvinte-cheie, Google este cel care decide ce temeni sunt relevanti pe baza informatiilor furnizate in feed-ul de produse.

INFORMATII GENERALE DESPRE FEED-UL DE PRODUSE

Feed-ul contine informatii obligatorii si optionale despre produs: ID, o descriere, un titlu, codul GTIN, un link catre produs, disponibilitatea si starea produsului, un link catre imaginea produsului, categoria produsului si pretul.

Numele si descrierea produsului trebuie sa coincida cu cele de pe site. Desi titlul produsului poate avea pana la 150 de caractere, iti recomandam sa folosesti un titlu scurt, clar si concis, de forma: tipul de produs + brand + gen + caracteristici ale produsului. Includerea cat mai multor detalii – brandul, culoarea, marimea si alte caracteristici ale produsului – va aduce mai multe conversii.

Imaginile produselor nu trebuie sa depaseasca 16MB si nici sa contina texte promotionale, watermark-uri sau chenare. Extensiile acceptate sunt: .gif, .jpg/.jpeg, .png, .bmp, .tif/.tiff, iar dimensiunile minime acceptate sunt 250×250 pixeli – in cazul produselor de imbracaminte – si 100×100 pixeli pentru alte tipuri de produse.

Toate atributele feed-ului trebuie sa fie identice cu cele prezente in site: disponibilitate, pret, ID etc., altfel produsele respective vor fi respinse.

TIPS

  • Pentru produse asemanatoare, seteaza in cont o campanie cu prioritate inalta, in care sa promovezi cele mai bine vandute produse.
  • Pentru segmentarea campaniilor, aplica filtre pe feed-ul de produse si bifeaza “exclude all other products”.
  • Realizeaza A/B testing pe imaginea principala a unui produs, pentru a vedea care intoarce cele mai bune rezultate.
  • Daca ai un site de tipul marketplace, ordoneza-ti produsele in functie de categorie, pentru a le structura mai usor.

Ti-am starnit interesul? Contacteaza-ne si afla cum ai putea sa-ti cresti vanzarile printr-o campanie eficienta de Google Shopping!

Cum ajuta Social Media procesul de optimizare SEO

16 septembrie 2019

Despre impactul pe care il au retelele de socializare asupra afacerilor s-a tot discutat, insa cat de mult este influentat SEO de o prezenta activa in Social Media? Hai sa vedem!

Orice afacere care se respecta are in ziua de astazi o pagina de Facebook prin intermediul careia isi face cunoscuta activitatea, isi promoveaza produsele si serviciile si, mai ales, tine legatura cu clientii. Intrebarea este: ajuta ea si strategia de SEO? In linii mari, raspunsul este da, dar nu in felul in care te-ai astepta.

Unul dintre principalii factori in functie de care motoarele de cautare claseaza site-urile este calitatea link-urilor care fac trimitere catre ele, insa e un fapt cunoscut ca link-urile din retelele de socializare, oricata autoritate ar avea, nu influenteaza indexarea lor in Google.

Totusi, nu te lasa descurajat, daca creezi continut calitativ in Social Media, ai foarte multe sanse sa fii distribuit de alte persoane si astfel sa iti sporesti traficul pe site. Asta, evident, va influenta si campania de optimizare. Cu cat utilizatorii te considera mai relevant, cu atat cresti mai mult in ochii lui Google.

In continuare iti vom prezenta cateva strategii de marketing prin care Social Media sprijina SEO!

DISTRIBUIE CONTINUT DE CALITATE PE PLATFORMELE PE CARE ISI PETRECE TIMPUL AUDIENTA TA

In calitate de canale de marketing, cel mai mare avantaj al retelelor de socializare este ca iti permit sa difuzezi continut catre un public numeros. Cu toate acestea, vorbim, in general, despre afisarea informatiei catre un public pasiv. Cum il stimulezi?

Probabil stii si tu cazuri cand, un material valoros, care a necesitat ore intregi de documentare pentru a fi creat, nu a reusit sa obtina aprecierile pe care le merita. Acest lucru se poate intampla din cauza a numerosi factori, precum subiectul ales care nu reuseste sa starnesca interesul publicului, formularea greoaie, imaginea reprezentativa neatragatoare sau chiar platforma nepotrivita pe care este share-uit. Prin urmare va trebui sa afli ce functioneaza pentru tine.

Creeaza o strategie de promovare a continutului tau pe Social Media si alterneaza intre platformele de socializare pentru a descoperi unde isi petrece cel mai mult timp publicul tau. Afla care sunt subiectele sale de interes si cu ce tip de material intactioneaza cel mai bine.

CONCEPE MATERIALE CARE INVITA LA INTERACTIUNE

Poate ai sesizat si tu ca in ultimii ani reach-ul organic si numarul de persoane care iti vad postarile a scazut dramatic, in timp ce promovarea platita a inceput sa castige teren. Deoarece o postare organica ajunge doar la o mica parte din publicul tau, creeaza o lista cu cele mai bune materiale evergreen pe care sa le redistribui periodic pentru a ajunge la cati mai multi utilizatori.

Telul tau ar trebui sa fie transformarea continutului organic in continut pentru Social Media, cu scopul de a incuraja cat mai mult interactiunea si pentru a atrage mai mult trafic pe site. Cu cat materialele tale sunt mai valoroase, cu atat ai de castigat si pe partea de SEO deoarece motoarele de cautare apreciaza site-urile cu vizite numeroase si cu bounce rate mic.

Platformele precum Facebook si Instagram iti permit sa iti construiesti audienta si, mai important, brandul. Cu cat esti mai activ, cu atat mai multi oameni o sa te recunoasca in rezultatele cautarii si cu atat vor fi mai dispusi sa te acceseze. Aceasta recunoastere a brandului pe care ti-ai construit-o pe retelele de socializare conduce la un trafic organic sporit pe site-ul tau, iar asta iti va intari si strategia de SEO.

CONSTRUIESTE PARTENERIATE DE INCREDERE

Faptul ca in prezent a devenit mult mai dificil sa ajungi la o audienta in mod organic inseamna ca e momentul sa te concentrezi pe adevaratul punct forte al retelelor de socializare: crearea de conexiuni si dezvoltarea relatiilor. Astfel, construirea de parteneriate in Social Media iti poate intari pozitia si notorietatea in domeniu.

Consumatorii de azi prefera sa citeasca recenzii inainte de a achizitiona, avand mai multa incredere in recomandarile prietenilor sau ale familiei decat in descrierile impersonale ale produselor. La fel de bine reactioneaza si la opiniile persoanelor care le-au castigat admiratia sau increderea, iar aici ne referim la influencerii din Social Media care si-au construit o reputatie pentru cunostintele si expertiza lor pe un anumit subiect.

In acest sens, in locul comunicarii directe cu potentialii tai clienti, poti colabora cu influenceri. Acestia te pot ajuta nu doar sa ajungi mai rapid la publicul tau tinta, ci si sa construiesti o relatie de incredere cu acesta, prin intermediul recomandarilor facute de influenceri care adauga un plus valoare mesajelor tale.

Chiar daca Social Media nu este un factor direct de clasificare pentru Google, este, cu siguranta, una dintre cele mai bune modalitati prin care iti poti promova continutul si poti fi gasit online. Pana la urma, despre asta este SEO.

Vrei sa te folosesti de promovarea in Social Media pentru a-ti creste traficul pe site? Scrie-ne si afla cum ai putea sa-ti sporesti vanzarile prin campanii eficiente de promovare online!

Dictionar de termeni SEO

09 septembrie 2019

Optimizarea pentru motoarele de cautare, la fel ca oricare alt domeniu, are setul sau unic de terminologii, expresii si abrevieri, adica propriul dictionar de termeni SEO. Iata-i pe cei mai utilizati si definitiile lor!

A

A/B Testing = proces de comparare a doua variante diferite ale aceleiasi variabile, pe parcursul unui interval de timp setat, in scopul identificarii variabilei cu rezultate mai bune.

Adresa IP (Internet Protocol Address) = numar unic de care are nevoie orice server dedicat cu acces la Internet pentru a putea fi identificat si accesat.

Advertorial = material publicitar ce ia forma canalului unde este publicat, cu scopul de a creste notorietatea brandului si, implicit, a vanzarilor pentru beneficiarul acestuia.

AdWords (Google Ads) = platforma de publicitate si promovare online oferita de Google, prin care advertiser-ii platesc pentru aparitia anumitor cuvinte-cheie in rezultatele de cautare.

Afiliat = persoana independenta care promoveaza produsele sau serviciile unui comerciant.

Algoritm = program complex utilizat de motoarele de cautare pentru a interpreta date si pentru a livra rezultate. Motoarele de cautare folosesc o combinatie de algoritmi cu scopul de a determina pozitia unei pagini web in rezultatele de cautare.

Alt Tag = descriere text atribuita unei imagini in HTML, care nu poate fi vizualizata de utilizatori. Motoarele de cautare folosesc acest atribut ca parte a algoritmului lor, pentru a afla ce contine o anumita imagine.

Analytics (Google Analytics) = platforma oferita de Google care centralizeaza si analizeaza website-urile din punct de vedere al traficului, oferind rapoarte usor de interpretat de catre utilizatori.

Ancora = text vizibil in cadrul unui link, pe care utilizatorul poate da click ca sa ajunga pe alt site sau pe alta pagina din acelasi site.

Audit SEO = raport ce ofera o imagine de ansamblu privind starea unui website din punct de vedere SEO si care stabileste cele mai importante etape de lucru in site.

Autoritate = indicator care comunica increderea pe care o ofera motoarele de cautare unui anumit site, in functie de relevanta link-urilor prin care alte site-uri fac trimitere catre site-ul in cauza.

B

B2B (Business to Business) = model de afacere in care tranzactiile se realizeaza intre companii.

B2C (Business to Consumer) = model de afacere in care tranzactiile se realizeaza in mod direct, intre o companie si consumatorul final.

Backlink = link aflat pe o pagina web care directioneaza utilizatorul catre o alta pagina web.

Banner = afisaj grafic, dreptunghiular, postat in partea de sus/jos, stanga/dreapta a unei pagini web.

Black Hat SEO = tactici de optimizare neacceptate de motoarele de cautare, prin care se incearca manipularea algoritmilor motoarelor de cautare pentru cresterea ranking-ul unui site.

Blacklisted = delistare a unui site din indexul motorului de cautare din cauza participarii acestuia la tactici de optimizare Black Hat.

Blog = de la sintagma ”web log”, publicatie web cu articole periodice, cu caracter personal.

Bounce Rate = procentul sau numarul de utilizatori care ajung pe o pagina a unui site, dar il parasesc fara a naviga pe o alta pagina.

Brand = marca (de produs), marca inregistrata.

Breadcrumbs = tip de schema de navigare secundara care indica vizitatorului locatia in site, reducand numarul de actiuni pe care acesta trebuie sa le faca pentru a ajunge la o pagina de nivel superior.

Broken Link = orice link a carui pagina de destinatie nu exista sau nu mai este activa; de regula returneaza mesajul “404 error not found”.

Browser = aplicatie software prin intermediul careia utilizatorii pot naviga pe Internet. Principalele browsere folosite sunt Google Chrome, Mozilla Firefox, Opera, Safari si Internet Explorer.

C

Cache = spatiu folosit pentru stocarea temporara a unei cantitati de date – pagini vizitate anterior, imagini si orice alte informatii din paginile web navigate.

Canibalizarea cuvintelor-cheie = fenomen care apare atunci cand intr-un website exista mai multe pagini web care concureaza pentru acelasi cuvant-cheie.

Canonical tag = element HTML ce specifica motorului de cautare ce adresa URL este preferata in cazul in care mai multe URL-uri au acelasi continut.

Click/Click-Through = actiunea unui utilizator de a accesa un link cu scopul de a vizualiza o pagina dintr-un website.

Cloaking = tehnica “Black Hat” in care continutul prezentat motoarelor de cautare difera de cel prezentat vizitatorilor.

CMS (Content Management System) = aplicatie software proiectata pentru a simplifica procesul de publicare de continut web, si nu necesita cunostinte tehnice de HTML sau upload de fisiere.

Cod sursa (Source Code) = codul unei pagini web care trebuie sa fie optimizat pentru motoarele de cautare.

Comment SPAM = publicarea de comentarii care au ca scop cresterea numarului de link-uri catre un website.

Concurenta = companii rivale, ale caror produse si servicii fac obiectul unei comparatii si alegeri alternative din partea cumparatorilor.

Cookie = fisier text stocat de un website pe calculatorul unui utilizator pentru a retine informatii despre vizita sa pe site.

Continut (Content) = totalitatea materialelor de pe un website (text, imagine, video etc.).

Continut duplicat = copie exacta sau similara a unui fragment de continut, regasita pe o alta pagina sau pe un alt website.

Continut dinamic (Dynamic content) = continutul unei pagini care este importat dintr-o baza de date pe baza parametrilor unei interogari. Acest continut nu este indexat de motoarele de cautare.

Continut static (Static content) = continutul unui website care este codat in pagina si nu este importat dintr-o baza de date. Spre deosebire de cel dinamic, acest tip de continut este indexat de motoarele de cautare.

Conversie = orice actiune semnificativa pe care un utilizator o face in timp ce viziteaza un website (achizitie, abonare la newsletter, creare cont, cerere informatii).

Crawler = program utilizat de motoarele de cautare pentru a indexa continutul website-urilor.

Crawling = proces de scanare a unui website cu scopul de a aduna toate informatiile relevante despre acesta: numar de pagini, titluri, meta descrieri, cuvinte-cheie, imagini, videoclipuri, link-uri etc.

CTR (click-though-rate) = raportul dintre numarul de click-uri si numarul de afisari ale unui rezultat.

CSS (Cascade Style Sheets) = limbaj de stilizare a elementelor HTML ale unei pagini web (ex: culoare, marime, font, background etc.)

Cuvant-cheie = insiruiri de caractere cu relevanta pentru un website si pentru care se realizeaza procesul de SEO.

D

DA (Domain Authority) = indicator calculat de Moz la nivelul intregului domeniu web, in baza a numerosi factori, printre care si calitatea backlink-urilor.

Database = baza de date, colectie de informatii si date stocate pe un suport, cu posibilitatea regasirii rapide a acestora.

Design = ansamblul de tehnici de proiectare a identitatii vizuale a unei marci/a unui site.

Director = website care listeaza alte site-uri, clasificandu-le in functie de domeniul pe care il reprezinta fiecare, pentru a facilita cautarea.

Dofollow = link lipsit de atributul nofollow, adica luat in considerare de motoarele de cautare, si care transmite atat autoritate, cat si Page rank catre un website.

Densitate = raportul dintre cuvintele-cheie si numarul total de cuvinte regasite intr-o pagina.

Direct Marketing = forma de publicitate orientata pe un singur canal, care permite organizatiilor sa comunice direct cu consumatorii prin metode precum: mesaje pe mobil, e-mail, bannere online etc.

Doorway Page = tehnica de manipulare a datelor care presupune crearea unei pagini web destinate exclusiv motoarelor de cautare.

E

E-commerce = vanzarea de produse online.

E-mail Marketing = forma de marketing direct care foloseste email-ul pentru a comunica mesaje comerciale relevante unei audiente specifice, in functie de profilul fiecarui utilizator.

Eticheta SEO = fragment de cod HTML ce defineste modul in care un browser afiseaza un anumit continut.

F

Frame = pagina care afiseaza una sau mai multe pagini separate intr-un set, printr-o configuratie de tip ”split screen” (ecran impartit).

Forum = site web care permite schimbul de informatii intre utilizatori si care este, de regula, monitorizat de un moderator.

G

Gazduire Web = serviciu prin intermediul caruia site-urile si fisierele care il alcatuiesc sunt stocate pe un server pentru a-l face accesibil publicului.

Google Ads = platforma de publicitate si promovare online oferita de Google, prin care advertiser-ii platesc pentru aparitia anumitor cuvinte-cheie in rezultatele de cautare.

Google Analytics = platforma oferita de Google care centralizeaza si analizeaza website-urile din punct de vedere al traficului, oferind rapoarte usor de interpretat de catre utilizatori.

Google Bomb = metoda de influentare a rankingului unei pagini in Google pe anumite cuvinte specifice.

Google Hummingbird = update major al algoritmului Google, construit in jurul cautarilor semantice, al carui rol este sa livreze utilizatorilor rezultate precise si rapide pentru cautarile lor.

Google My Business = platforma in care firmele pot introduce informatii pentru a aparea in rezultatele cautarii, in pachetele de harti, cautarile de locatie etc.

Google Panda = update major al algoritmului Google ce contribuie la generarea de rezultate valoroase pentru utilizator, prin reducerea site-urilor de calitate slaba din rezultate si evidentierea implicita a celor mai relevante pentru subiectul cautat.

Google Penguin = update major al algoritmului Google ce are ca scop eliminarea web-spam-ul din rezultatele cautarilor listate in paginile motorului de cautare.

Google Pigeon = update al algoritmului Google care vizeaza cautarile locale si care este influentat de indicatorii site-ului referitori la popularitate, autoritate si relevanta.

Google RankBrain = programul de inteligenta artificiala folosit de Google pentru a tria rezultatele de cautare.

Google Sandbox = presupus filtru pe care il aplica Google pentru a opri domeniile noi sa ajunga in topuri pentru cuvinte-cheie foarte importante.

Google Search Console/Google Webmaster Tools = tool adresat proprietarilor de site-uri, prin intermediul caruia site-ul poate fi evaluat din punct de vedere tehnic si calitativ.

Google Trends = serviciu web public al lui Google care arata cat de des este cautat un anumit termen in cadrul mai multor tari si in mai multe limbi.

Googlebot = robot al motorului de cautare Google care scaneaza website-urile si aduna informatii pentru a le indexa si ordona in functie de relevanta, pentru fiecare cautare in parte.

Gray Hat SEO = tehnici de optimizare indoielnice care, pe termen lung, ar putea fi descoperite si sanctionate.

H

Heading = eticheta HTML ce scoate in evidenta elemente importante din continutul unei pagini, pentru a indica mai bine motoarelor de cautare subiectul paginii respective.

Hidden Text = metoda de manipulare a crawlerelor, ce consta in scrierea de cuvinte-cheie cu aceeasi culoare ca si fundalul site-ului pentru a fi vizibile numai lor.

Hit = actiunea de incarcare a unei pagini web, a unei imagini, a unui document etc.

Home Page = pagina principala a unui website.

Hosting = spatiul de pe un server, alocat gazduirii fisierelor unui website. (Vezi gazduire)

HTML = acronim pentru Hyper Text Mark-up Language; se refera la codul in care este scris un website.

HTTP = acronim pentru Hyper Text Transfer Protocol; reprezinta mijlocul prin care datele sunt transferate de la locatia serverului la un browser activ.

HTTPS = prescurtare a expresiei Hyper Text Transfer Protocol Secure; varianta criptata a protocolului de transfer Hypertext.

Hyperlink = link HTML care, atunci cand este accesat, deschide o alta pagina web. (Vezi ancora)

I

Impresie = aparitia unei pagini web in rezultatele motorului de cautare (SERP).

Inbound link = link aflat pe o pagina web care directioneaza utilizatorul catre o alta pagina web. (Vezi backlink)

Index = baza de date a motorului de cautare.

Indexare = actiunea de includere a site-urilor (link-uri, continut, meta-uri, cuvinte-cheie, backlinks etc.) in baza de date a motoarelor de cautare.

J

JavaScript = limbaj de programare de tip script cu obiecte (object-oriented), destinat sa opereze in mai multe sisteme de operare (cross-platform).

K

KEI = acronimul sintagmei Keyword Effectiveness Index; indicator al eficientei unui cuvant-cheie pentru ranking natural, bazat pe frecventa cautarii si pe competitia termenului respectiv.

Keyword = termen folosit pentru a cauta informatii in cadrul motoarelor de cautare, cu referire la un anumit subiect. (Vezi cuvant-cheie)

Keyword Cannibalization = optimizarea mai multor pagini dintr-un site pentru acelasi cuvant-cheie, fenomen ce conduce la scaderea relevantei paginilor, deoarece acestea concureaza intre ele. (Vezi canibalizare)

Keyword Density = procentul sau numarul de repetari ale unui cuvant-cheie in cadrul unei pagini. (Vezi densitate)

Keyword Stuffing = repetarea excesiva a unui cuvant-cheie pe o pagina web, cu scopul de a ”forta” motoarele de cautare sa asocieze continutul paginii respective cu acel cuvant.

KPI = acronimul sintagmei Key Performance Indicator; indicator ce reflecta elemente operationale privitoare la modul in care se desfasoara activitatea unei companii si performanta in atingerea rezultatelor dorite.

L

Landing Page = pagina pe care aterizeaza utilizatorul dupa ce da click pe un link gasit in rezultatele unui motor de cautare, intr-un e-mail sau dupa ce acceseaza un banner publicitar sau un anunt sponsorizat.

Lead = client potential.

Lead generation =  proces de marketing ce presupune captarea interesului potentialilor clienti pentru un produs sau un serviciu.

Link = referinta catre un document sau o parte a unui document, catre un website, o aplicatie etc., ce permite navigarea de la o pagina la alta.

Link Bait = pagina creata cu unicul scop de a atrage atentia utilizatorilor si a inregistra cat mai multe accesari.

Link Building = atragerea de link-uri catre un site sau o pagina web.

Link Reciproc (Link Exchange) = strategie de link building ce presupune schimbul de link-uri intre site-uri.

Long Tail = interogare extrem de specifica realizata intr-un motor de cautare.

Link Farm = website care exista doar pentru a face schimb de linkuri cu scopul de a creste artificial popularitatea altor website-uri.

Link Popularity = indicator ce masoara numarul de backlink-uri de calitate pe care le are un site.

Listings = site-urile indexate care apar pe o pagina de rezultate a unui motor de cautare ca raspuns la interogarea unui utilizator.

Local Search = utilizarea cuvintelor-cheie geografice (orase, strazi etc.), cat si folosirea unor servicii precum Google Maps, Yahoo! Local si AskCity pentru a gasi servicii si afaceri locale.

Link Juice = termen folosit pentru a face referire la valoarea unui link din punct de vedere SEO pentru un anumit website.

M

Marketing online = promovare a unui brand si gestionare a relatiilor cu clientii sau cu potentialii clienti prin intermediul tuturor canalelor online si de social media.

Meta descriere = textul pe care motoarele de cautare il afiseaza in SERP pentru un anumit rezultat.

Meta Keywords Tag = lista de cuvinte-cheie relevante pentru o anumita pagina.

Meta tag = tag HTML plasat in codul sursa al unei pagini web si care contine informatii pentru crawlere si browsere.

Meta title = titlul unei pagini web care apare in browser si in pagina de rezultate Google.

Meta robots tag = tag ce ofera posibilitatea de a preveni indexarea unei anumite pagini.

Motor de cautare = program care acceseaza Internetul pentru a gasi cele mai relevante pagini web pe baza unor cuvinte-cheie utilizate.

Moz = site specializat in software de marketing ce pune la dispozitie tool-uri utile in conceperea strategiilor de marketing si de optimizare SEO.

N

Navigare = modalitatea prin care un utilizator acceseaza informatiile de pe Internet.

Navigare sigura = serviciu creat de echipa de securitate Google pentru a identifica site-urile nesigure de pe web si pentru a notifica utilizatorii despre potentiale pericole.

Navigare privata/incognito = navigare care protejeaza informatiile private si blocheaza urmarirea cautarilor efectuate pe unele site-uri web.

Newsletter = email trimis periodic unei liste de persoane abonate, prin care se comunica informatii de interes pentru acestia.

Nofollow = atribut al unui hyperlink ce instruieste motoarele de cautare sa nu ia in considerarea pagina in stabilirea autoritatii site-ului.

Natural Search Results/Organic Results = rezultatele motorului de cautare care nu sunt sponsorizate sau platite in niciun fel.

Noindex = comanda care recomanda motoarelor de cautare sa nu includa o anumita pagina in rezultatele organice.

Non-Reciprocal Link = link prin care un site face trimitere catre un alt site, fara a primi un link inapoi.

O

Optimizare = mixul de tehnici si proceduri aplicate unui site cu scopul de a-i imbunatati performanta si de a-i facilita indexarea si pozitionarea in motoarele de cautare.

Optimizare off-site (off-page) = sustinerea unui site prin metode de link building: atragerea de linkuri de calitate, mentiuni in Social Media, crearea de advertoriale etc.

Optimizare on-site (on-page) = toate actiunile de optimizare desfasurate in cadrul unui site, de la alegerea cuvintelor-cheie potrivite, la optimizarea elementelor meta si a imaginilor, crearea de continut etc.

Organic Results = rezultatele naturale, nepromovate de motoarele de cautare.

Outbound Link = link de pe site-ul propriu care face trimitere catre alt site.

Orphan Page = pagina web ce nu are niciun link catre ea.

P

Page Authority (PA) = indicator dezvoltat de Moz ce se refera la importanta continutului si la calitatea unei pagini pentru motoarele de cautare (vezi autoritate).

Page Rank = popularitatea unui site, calificata de Google de la 1 la 10, in baza mai multor factori, precum numarul de link-uri care fac trimitere catre el, relevanta lor etc.

Page Speed = viteza si timpul de incarcare a unei pagini web si a tuturor elementelor sale.

Page View = actul incarcarii si redarii unei pagini web.

Paid Inclusion = inscrieri platite.

Panda & Penguin = algoritmi de foarte mare complexitate prin care Google urmareste sa ofere utilizatorului informatii cat mai relevante pentru cautarea facuta, penalizand totodata site-urile care fac Black Hat SEO, spam etc.

Plan media = plan de difuzare a advertorialelor si articolelor SEO, pe baza obiectivelor campaniei de promovare.

PPC (Pay-per-click) = metoda de promovare online in care se plateste de fiecare data cand cineva da click pe un link sponsorizat.

Protocol = prefixul care precede numele unui domeniu web (http/https).

Q

Query/Interogare = termenul tehnic folosit pentru a defini cuvintele care sunt introduse intr-un camp de cautare.

Quality Score/Scor de calitate = indicatorul prin care Google stabileste cat de relevant este un anumit element (cuvant-cheie, pagina web etc.)

R

Ranking = pozitia unui site web in pagina cu rezultate ale motorului de cautare.

Rata de conversie = raportul dintre numarul vizitatorilor care indeplinesc o anumita actiune pe site si totalitatea vizitatorilor acelui site.

Reach = numarul de vizitatori unici care intra pe un site in cursul unei anumite perioade de timp.

Reciprocal link/Link reciproc = link obtinut prin schimbul de link-uri intre doua site-uri.

Redirect/Redirectionare = cod HTTP prin care serverul specifica browserului ca o pagina a fost mutata temporar sau permanent si poate fi gasita in alta parte.

Referral traffic = trafic provenit din alte surse decat organic sau platit.

Rentabilitatea investitiei (ROI) = indicator de performanta utilizat pentru masurarea eficientei unei investitii.

Rezultat organic = rezultat natural, nepromovat de campanii platite.

Rich Snippet = imbogatire a unui rezultat al cautarii cu elemente grafice ce favorizeaza vizibilitatea si interactiunea.

Robot = numit si spider sau crawler este software-ul pe care motoarele de cautare il utilizeaza pentru a analiza toate site-urile de pe retea in mod automat.

Robots.txt = fisier de text care comunica crawlerelor ce pagini sa acceseze si ce pagini sa ignore in indexare.

S

SERP = este acronimul pentru „Search Engine Results Page” (Pagina de Rezultate a Motorului de Căutare), reprezentând pagina web afișată de către un motor de căutare în răspuns la o interogare dată de utilizator, care conține linkuri către site-uri web și alte elemente, precum anunțuri plătite și snippet-uri de informații.

T

U

V

W

X

Y

Z

Scorul de calitate – ce este si cum iti influenteaza performanta in Google Ads

02 septembrie 2019

Daca spunem AdWords, spunem, printre altele, scor de calitate. Si cu toate ca pare intuitiv ce reprezinta, iata cateva motive pentru care ar trebui sa acorzi mai multa atentie acestui KPI!

SCORUL DE CALITATE ESTE UN INDICATOR AL RELEVANTEI ANUNTURILOR

Scorul de calitate este masura prin care Google stabileste cat de relevant este un cuvant-cheie pentru anuntul tau. In momentul in care Google are suficiente informatii – rata de click estimata, relevanta anunturilor si experienta legata de pagina de destinatie –, cuvintele-cheie primesc un indicativ de la 1 la 10, 10 fiind, se intelege, cel mai bun. Cu cat anunturile si landing page-urile la care fac acestea trimitere sunt mai relevante pentru utilizator, cu atat scorurile de calitate afisate vor fi mai mari.

Astfel, calificativul primit este o reprezentare a relevantei totale a cuvantului-cheie in numeroasele licitatii la care participa si este menit sa ghideze, nu sa claseze anunturile.

Licitarea unui cost per click mai mare nu te poate ajuta in cazul in care ai un scor de calitate mai mic decat al competitorilor, de aceea principala ta preocupare ar trebui sa fie optimizarea campaniei prin imbunatatirea relevantei si, implicit, prin obtinerea unui scor de calitate cat mai bun pentru cat mai multe dintre cuvintele-cheie folosite in campanie.

SCOR DE CALITATE X CPC MAXIM = POZITIE ANUNT

Obiectivul intr-o campanie Google Ads este sa fii afisat in primele 3 pozitii. Asta pentru ca, statistic vorbind, acestea atrag intre 45% – 50% din click-urile utilizatorilor. Desi nu este egal cu pozitia anuntului, scorul de calitate ii influenteaza clasarea. Cu cat scorul de calitate este mai bun, cu atat sansele de afisare cresc.

Priveste scorul de calitate ca pe un instrument de diagnostic. Daca ai un scor de calitate mic, inseamna ca reclama ta nu este relevanta pentru clienti, iar Google nu te va pozitiona prea sus in rezultate. Trebuie sa intelegi ca Google nu are nimic de castigat daca afiseaza pe prima pozitie o reclama slab calitativa pe care nimeni nu da click, chiar daca se liciteaza pentru ea o suma foarte mare.

SCORUL DE CALITATE INFLUENTEAZA COSTUL PER CLICK

Pentru ca Google isi doreste sa ofere o experienta pozitiva utilizatorilor sai, va oferi un scor de calitate mai mare anuntului care indeplineste aceasta conditie. Astfel, daca ai o reclama interesanta care reuseste sa determine cat mai multi utilizatori sa indeplineasca actiunea pe care ti-o doresti, Google te va prioritiza si iti va scadea costul per click (CPC).

O valoare marita a CPC-ului va descuraja distribuirea anunturilor care nu respecta normele de calitate Google, ceea ce va reduce considerabil profitabilitatea campaniei AdWords in ansamblul ei. Pe scurt, cu cat impactul anuntului tau este mai mare, cu atat scorul de calitate va fi mai mare, iar costul campaniei va fi mai mic.

SCORUL DE CALITATE ESTE UN INDICIU AL EXPERIENTEI UTILIZATORULUI

Un scor de calitate mare este aproape intotdeauna un indiciu ca experienta utilizatorului este optimizata corespunzator. Asta inseamna ca site-ul tau este relevant, ca are continut de calitate si ca ofera solutii la cautarile efectuate de utilizatori, iar pentru Google asta e cel mai important – ca utilizatorul sa fie multumit de rezultatele pe care i le intoarce.

Obiectivul final al unei campanii Google Ads este acela de a incheia o vanzare, prin urmare trebuie sa folosesti in campanie pagini relevante pentru produsul sau serviciul oferit. Nu directiona traficul pe homepage pentru ca astfel obligi utilizatorii sa isi caute singuri in site informatiile de care au nevoie. Nu fi suprins daca acestia vor alege sa iasa de pe pagina ta si sa caute continutul de care au nevoie in alta parte, unde li se livreaza exact informatiile de care sunt interesati.

Creeaza landing page-uri dedicate, atractive, care cuprind informatiile cele mai importante pentru utilizatorii pe care ii targetezi si foloseste-le pe acestea in campaniile tale. Mai mult, optimizeaza-le pentru AdWords asa incat mesajul din reclamele tale sa corespunda cu mesajul paginilor.

Daca vrei sa obtii mai multe conversii din Google Ads, contacteaza-ne si hai sa cream impreuna o reteta personalizata care iti va genera cele mai bune rezultate!

5 mituri despre SEO

26 august 2019

Despre SEO s-au spus si s-au scris multe, era de asteptat ca printre ele sa se numere si o serie de inadvertente. Iata cateva mituri despre SEO care, oricat de des au fost infirmate, pur si simplu parca nu vor sa dispara.

1. SEO IS DEAD

Poate cel mai vechi si raspandit mit despre SEO este cel potrivit caruia optimizarea pentru motoarele de cautare este pe duca. Cu o valoare estimativa de peste 70 de miliarde de dolari, SEO nu pleaca nicaieri, ba dimpotriva, devine din ce in ce mai puternic, adaptandu-se din mers la noile update-uri si tehnologii.

E adevarat ca exista multe tactici de optimizare depasite, a caror aplicare in prezent ar fi o pierdere de vreme, ca sa nu mai spunem ca pot chiar afecta strategia de SEO in ansamblul ei, dar atata vreme cat vor exista motoarele de cautare, va exista si SEO. Prin urmare afirmatia conform careia optimizarea pentru motoarele de cautare este o industrie pe cale de disparitie pentru ca Google nu o apreciaza este o exagerare.

Google isi schimba si isi complica algoritmul atat de des incat SEO este nevoit sa treaca printr-o serie de schimbari fundamentale de comportament care il fac aproape de nerecunoscut fata de ceea ce era inainte. Dar continua sa se adapteze acestor schimbari prin eliminarea vechilor practici lenese de optimizare on-site si off-site. Astfel, in prezent, SEO include si elemente ale altor discipline consacrate, precum marketingul de continut, PR si social media.

2. GOOGLE PENALIZEAZA CONTINUTUL DUPLICAT

Continutul duplicat este acel text care se regaseste in mai multe pagini web, fie pe site-ul tau, fie in afara lui. Este ceea ce se intampla atunci cand un text apare cu URL-uri diferite sau cand cineva copie un continut de pe un anumit site, il modifica putin si il posteaza pe site-ul lui.

Cu toate ca e o practica neapreciata, Google nu penalizeaza site-urile cu continut duplicat. Totusi, pentru a descuraja duplicarea, filtrele de cautare clasifica doar paginile cu continut original. In cazul in care exista mai multe pagini cu acelasi continut, Google nu le va lua in considerare pe toate, ci doar una singura.

Poate nu ti se pare mare lucru, dar adevarul este ca, din punct de vedere al utilizatorilor, continutul duplicat este o problema serioasa. Google prioritizeaza experienta userilor si isi doreste ca acestia sa nu fie agasati de rezultate repetate, prin urmare filtreaza informatiile care ajung la ei.

3. ANUNTURILE PLATITE AJUTA LA CRESTEREA POZITIEI IN REZULTATELE ORGANICE

Pentru ca apar in acelasi loc – in pagina cu rezultate ale motoarelor de cautare – cei mai multi inca nu fac diferenta intre site-urile promovate prin intermediul Google Ads si site-urile crescute organic prin SEO, desi cele doua canale de promovare sunt cat se poate de diferite.

Asadar, trebuie clarificat de la bun inceput ca Google Ads nu influenteaza in niciun fel algoritmul prin care Google decide care rezultate organice sunt mai relevante pentru o anumita cautare, Google Ads fiind doar un spatiu publicitar.

Pentru a fi afisat in rezultatele organice e nevoie de munca temeinica, constanta si mai ales de lunga durata. Trebuie sa-ti pui site-ul la punct atat din punct de vedere tehnic, cat si structural, sa-l imbogatesti cu continut de calitate si sa il faci usor de parcurs. Mai mult, trebuie sa ai linkuri puternice care vorbesc despre tine si sa faci permanent actualizarile necesare.

In cazul in care ai o campanie Google Ads si te decizi sa o opresti, site-ul tau nu va creste ca pozitie in rezultatele organice.

4. GOOGLE PRIORITIZEAZA SITE-URILE CU CELE MAI MULTE LINK-URI

Linkurile au fost dintotdeaua importante pentru SEO insa in prezent conteaza mai mult calitatea acestora decat cantitatea lor. Asta pentru ca Google isi doreste continut de calitate pentru utilizatorii sai. In consecinta, site-urile care publica articole copiate, slab documentate, create doar pentru a vana trafic, vor avea de suferit.

Pentru a urca eficient in topul clasamentului Google trebuie sa te aliniezi conditiilor de optimizare stabilite de motorul de cautare si sa iti consturiesti o retea de backlink-uri de calitate, adica sa te asiguri ca site-urile care vorbesc despre tine au autoritate sporita si Page Rank mare.

Totodata, trebuie sa creezi continut de calitate, original si valoros pentru utilizatori si care ii implica intr-o comunicare interactiva. Asta inseamna ca va trebui sa fii atent si la site-urile care trimit link catre tine. Este imperativ ca acestea sa fie relevante pentru domeniul tau de activitate. Respectand regulile vei fi protejat impotriva algoritmilor motoarelor de cautare care penalizeaza orice strategie abuziva de link building.

5. ODATA CE AJUNGI PE PRIMA POZITIE, POTI SA OPRESTI CAMPANIA DE SEO

Daca e facut corect, SEO te ajuta sa te pozitionezi in topul cautarilor din Google, dar asta nu inseamna ca odata ajuns pe pozitia dorita o sa ramai acolo. SEO este un proces continuu si dinamic, necesar si pentru mentinerea pozitiei obtinute, nu doar pentru urcarea in topul cautarilor.

Stiai ca Google isi actualizeaza algoritmul de cautare de aproape 500 pana la 600 de ori pe an? E adevarat ca multe dintre ele nu vor avea un impact direct asupra site-ului tau, dar exista si update-uri care ti-ar putea afecta semnificativ vizibilitatea in online.

Mai mult, comportamentul utilizatorilor se schimba permanent, fapt ce va influenta traficul pe anumite cuvinte-cheie. Optimizarea pentru motoarele de cautare presupune sa monitorizezi aceste tendinte si sa te adaptezi la ce se cauta pentru a continua sa fii relevant pentru utilizatori.

Totusi, ce se intampla cand nu mai faci SEO? SEO e ca mersul la sala. In primele zile si chiar saptamani dupa ce iti intrerupi antrenamentul nu vei observa o diferenta seminificativa, insa beneficiile pe care ti le aducea sportul vor disparea dupa o anumita perioada. SEO se comporta similar. In primele luni dupa ce opresti campania de optimizare nu vei sesiza o scadere a pozitiei sau a traficului, dar asta nu va dura prea mult timp. Trebuie sa ramai mereu relevant, actual si in pas cu ultimele noutati pentru a-ti imbunatati permanent pozitia, iar acest lucru se realizeaza printr-o optimizare continua.

Site-ul tau este optimizat corespunzator pentru motoarele de cautare? Vrei sa stii care sunt punctele lui slabe si cum ii poti imbunatati performanta? Contacteaza-ne!