Strategii de optimizare off-page – Link Building

Link buildingul este cea mai importanta strategie de optimizare off-page. Acesta se refera la procesul de obtinere de linkuri catre site-ul tau de la alte site-uri web. O campanie eficienta de link building creste vizibilitatea site-ului tau in motoarele de cautare, atrage trafic si imbunatateste autoritatea si imaginea brandului in online.

Totul incepe de la selectarea cuvintelor cheie (keywords) potrivite in faza de analiza si documentare, cuvinte care reprezinta interesele de cautare comerciale. Ele sunt fundamentale pentru landing page-urile pentru care se face link building.

De ce este important link buildingul

Motoarele de cautare evalueaza autoritatea unui site web in mare masura pe baza calitatii si a cantitatii linkurilor care fac trimitere catre el.

Linkurile de calitate ajuta la imbunatatirea pozitiei in rezultatele motoarelor de cautare pentru cuvintele cheie alese, pentru ca transmit catre site-ul tau din autoritatea site-urilor care vorbesc despre tine.

O strategie eficienta de link building poate ajuta astfel la construirea si consolidarea unei autoritati puternice in mediul online.

Tipuri de linkuri

Exista mai multe tipuri de linkuri pe care le poti obtine in cadrul unei strategii de link building:

  • Linkuri care sunt obtinute organic, fara interventie activa din partea ta. 
  • Linkuri obtinute prin eforturi active, cum ar fi colaborarea cu bloggeri, parteneri sau site-uri de nisa relevante.
  • Linkuri care trimit catre un alt site in schimbul unui link catre site-ul tau. Aceasta practica trebuie folosita cu masura, pentru a evita penalizarile din partea motoarelor de cautare.

Nu in ultimul rand, tine cont ca este mai eficient sa obtii linkuri de la site-uri relevane pentru domeniul tau decat sa te concentrezi pe a face rost o cantitate cat mare de link-uri.

Strategii de link building eficiente

  • Unul dintre cele mai eficiente moduri prin care poti sa obtii linkuri naturale este prin crearea si promovarea de continut de calitate, relevant si valoros pentru audienta ta.
  • Colaborarea cu bloggeri si personalitati din industria ta.
  • Participarea la evenimente din industrie, precum conferinte si seminarii, ofera oportunitati de a intalni si a colabora cu alte branduri relevante.
  • Participarea activa si prezenta pe platforme de social media si forumuri pot ajuta la promovarea continutului si la obtinerea de linkuri.

Practici care nu sunt indicate:

  • Obtinerea de linkuri de la site-uri de calitate scazuta sau de tip spam.
  • Crearea de linkuri in exces catre site-ul tau, intr-un timp foarte scurt.
  • Utilizarea exagerata a linkurilor reciproce.

Link building-ul ramane o strategie fundamentala de optimizare off-page in SEO. O abordare bine gandita si etica poate ajuta la cresterea autoritatii site-ului tau, la imbunatatirea pozitionarii in motoarele de cautare si atragerea unui trafic relevant. 

Prin concentrarea pe obtinerea de linkuri de calitate de la site-uri relevante si prin evitarea practicilor nepotrivite, poti construi o baza solida pentru succesul online al brandului.

De ce abandoneaza utilizatorii cosul de cumparaturi

In universul cumparaturilor online, o mare parte a abandonurilor cosurilor de cumparaturi este pur si simplu o consecinta organica a modului in care utilizatorii navigheaza pe site-urile de e-commerce. 

Multi utilizatori doar fac „window shopping”, compara preturi, salveaza produse pentru mai tarziu, exploreaza optiuni de cadouri etc. Acestea abandonuri sunt, in mare parte, o consecinta inevitabila a procesului de checkout.

De fapt, cel mai recent studiu asupra motivelor de abandonare a cosului a constatat ca 48% dintre cumparatorii online din SUA au abandonat un cos in ultimele 3 luni pentru ca „doar navigau sau nu erau pregatiti sa cumpere”. 

Majoritatea utilizatorilor vor abandona cosul chiar inainte de a initia procesul de checkout. Conform Baymard Institute, 70,19% din cosurile de cumparaturi online sunt abandonate. Asta inseamna ca doar 30 din fiecare 100 de clienti finalizeaza o achizitie. 

Purchase journey – sursa Analytics

Principalele motive pentru care clientii isi abandoneaza cosul

Costurile suplimentare sunt prea mari (48%)

Costurile suplimentare, cum ar fi taxele de transport, nu sunt intotdeauna evidente. Pentu a remedia acest lucru, o idee buna ar fi sa se preintampine asteptarile clientilor prin informatii clare despre tarifele standard de transport inca de la inceput.

Este necesar sa ai cont pentru a cumpara (26%)

Crearea unui cont adauga pasi suplimentari pentru clientii noi. Posibilitatea de a face cumparaturi ca vizitator acceleaza procesul de cumparare.

Livrarea este prea lenta (23%)

Daca timpul de livrare este prea mare, clientii pot renunta sa mai comande. Transparenta cu privire la timpii de livrare si optiunea de livrare expres pot diminua aceasta problema.

Site-ul pare nesigur (25%)

Clientii furnizeaza informatii sensibile (informatii personale, informatii financiare precum numarul cardului si CVV). Un site securizat consolideaza increderea utilizatorilor si creaza un mediu sigur pentru tranzactii sigure.

Procesul de finalizare a comenzii este prea lung (22%)

Formularele de finalizare a comenzii pot fi dificile. Un site care ofera solutii care sa permita stocarea informatiilor clientilor pentru a facilita cumparaturile viitoare are mai multe sanse sa converteasca.

Checkout journey – sursa Analytics

Pe langa acestea, mai exista si alte motive pentru care utilizatorii isi abandoneaza cosul de cumparaturi:

  1. Nu au putut vedea sau calcula costul total al comenzii in avans – 21%

Daca costurile totale ale comenzii sunt clare si vizibile inca de la inceputul procesului de cumparare, se evita surprizele neplacute.

  1. Politica de returnare nu este satisfacatoare – 18%

O politica de returnare clara si favorabila poate incuraja clientii sa finalizeze achizitia stiind ca au optiunea de a returna produsele daca nu sunt multumiti.

  1. Site-ul are erori sau se blocheaza – 17%

Este important ca site-ul sa functioneze fara probleme si sa nu aiba erori tehnice care sa impiedice finalizarea comenzii.

  1. Nu sunt disponibile suficiente metode de plata – 13%

Mai multe metode de plata acomodeaza preferintele diferite ale clientilor si faciliteaza procesul de cumparare.

  1. Cardul a fost refuzat – 9%

Este important ca procesatorul de plati sa functioneze corect si ca site-ul sa ofere optiuni alternative de plata in cazul in care un card este refuzat.

Cum sa reduci abandonul cosului de cumparaturi

Pentru a reduce rata de abandon a cosului de cumparaturi, este esential sa remediezi toate aceste probleme. Asigura-te ca taxele suplimentare sunt clare, ofera optiuni de finalizare rapida a comenzii, asigura timpi de livrare rezonabili, consolideaza increderea clientilor si simplifica procesul de finalizare a comenzii. 

Aceste masuri nu doar ca vor imbunatati experienta utilizatorilor pe site-ul tau, dar vor contribui si la cresterea ratei de conversie.

Google indexing: o perspectiva SEO

Google indexing este un proces esential pentru SEO, care implica adaugarea paginilor web in baza de date a cautarii Google. Aceasta practica asigura ca site-urile sunt vizibile in rezultatele cautarii si ca pot beneficia de generarea traficului organic.

Importanta indexarii Google pentru SEO

  • Vizibilitate si trafic

Vizibilitate: Doar paginile indexate vor fi afisate in rezultatele cautarii, ceea ce este crucial pentru a fi descoperite de potentialii clienti sau vizitatori.

Trafic: Indexarea este esentiala pentru atragerea traficului organic deoarece paginile indexate si optimizate corect au sanse mai mari sa se pozitioneze bine si sa atraga mai mult trafic.

  • Relevanta si clasare

Relevanta cuvintelor cheie: Indexarea in Google evalueaza relevanta continutului unei pagini pentru anumite interogari de cautare, influentand pozitionarea in rezultatele cautarii.

Calitatea continutului: Paginile care au continut de calitate actual si relevant au mai multe sanse sa se claseze mai bine in rezultatele cautarii.

Structura si indexarea site-ului

Un site web bine structurat faciliteaza indexarea paginilor de catre crawlerele motoarelor de cautare (Google, Bing, Yahoo, Yandex etc), iar legaturile interne eficiente asigura accesul si indexarea mai multor pagini, imbunatatind optimizarea generala a site-ului.

Avantaj competitiv si experienta utilizatorului

Site-urile indexate in mod corespunzator au un avantaj competitiv, obtinand clasamente mai inalte si cresterea vizibilitatii fata de competitori. In acelasi timp, indexarea paginilor relevante si aliniate cu intentia de cautare asigura o experienta satisfacatoare pentru utilizatori.

Strategii pentru imbunatatirea indexarii

  1.  Sitemap-uri

Trimite un sitemap la Google pentru a informa motorul de cautare despre structura site-ului si pentru a facilita procesul de indexare.

  1.  Robots.txt

Utilizeaza fisierul robots.txt pentru a comunica cu crawlerele despre partile site-ului pe care vrei si pe care nu vrei sa le indexeze.

  1. Continut Optimizat

Actualizeaza in mod regulat site-ul cu continut relevant, de calitate si optimizat pentru cuvinte cheie relevante.

  1.  Legaturi interne si externe

Dezvolta o strategie de legaturi interne si externe relevante pentru a imbunatati accesul si indexarea paginilor.

  1. Continut optimizat pentru dispozitive mobile

Asigura-te ca site-ul este optimizat pentru dispozitive mobile pentru a imbunatati indexarea si clasarea in Google.

  1. Remedierea erorilor de accesare cu crawlere

Monitorizeaza si remediaza in mod regulat erorile de accesare cu crawlere raportate in Google Search Console.

  1. Optimizarea vitezei paginii

Optimizeaza timpul de incarcare a paginii pentru a facilita procesul de accesare si indexare.

Dupa cum vezi, indexarea in Google este esentiala pentru succesul SEO, influentand vizibilitatea, traficul si clasarea in rezultatele cautarii. In acest sens, strategiile pentru imbunatatirea indexarii sunt cruciale pentru a obtine rezultatele dorite si pentru a oferi o experienta satisfacatoare utilizatorilor. Prin urmare, intelegerea si aplicarea corecta a procesului de indexare Google sunt un must. 

In plus, este important sa mentionam ca algoritmul de indexare a Google este intr-o continua evolutie, iar tendintele din mediul online se schimba constant. De aceea, este vital sa ramai la curent cu cele mai noi practici si tehnici de optimizare. 

Continuarea monitorizarii performantei site-ului tau si ajustarea strategiei in functie de schimbarile din algoritmii motoarelor de cautare te poate ajuta sa te adaptezi rapid si sa iti mentii pozitia in topul cautarilor Google.

Ce este si cum completezi Advertiser Verification in Google Ads

Stiai ca exista aproximativ 20% de anunturi care pot fi frauduloase sau escrocherii? Majoritatea agentiilor de promovare si-au exprimat ingrijorarea cu privire la acest aspect, iar in 2020, Google a anuntat o masura de contracarare a inselaciunilor online prin implementarea verificarii identitatii celor care se promoveaza prin Google Ads. 

Pentru a oferi clientilor un spatiu publicitar transparent, sigur, de incredere si pentru a se conforma cu reglementarile actuale, Google solicita afacerilor care se promoveaza prin intermediul platformei Google Ads sa completeze si sa finalizeze unul sau mai multe programe de verificare, sporindu-se astfel increderea in platforma atat pentru utilizatori, cat si pentru afacerile promovate. 

Pentru utilizatori acesta verificare ajuta la prevenirea inselaciunilor si a anunturilor inselatoare. 

Pentru afacerile promovate aceasta verificare ofera un plus de credibilitate si transparenta, datorita informatiilor care apar langa anunt.  

Cum faci acesta verificare?

Programele de verificare cuprind o serie de pasi pe care va trebui sa ii urmezi.  In cadrul acestor verificari vei fi nevoit sa furnizezi informatii de baza despre afacere si despre identitatea ta. 

Exista posibilitatea ca unele verificari sa cuprinda si intrebari, precum: daca afacerea este o agentie de publicitate, cine acopera cheltuielile de promovare, in ce industrie activeaza intreprinderea, sunt anunturile promovate pentru servicii/produse proprii sau ale altora etc. 

Procesul de verificare va fi anuntat printr-o notificare in cont sau printr-un e-mail, in cadrul caruia esti anuntat ca va trebui sa completezi formularul sau formularele de verificare pana la o data limita. 

Adesea perioada de realizare a verificarilor este de 30 de zile, in caz contrar contul va fi suspendat si nu vei mai putea rula campanii pana ce verificarea nu este finalizata.

Avantajele verificarii

  • incredere si credibilitate sporita in anunturi; 
  • insigne distincte verificate pe anunturi; 
  • evidentierea marcii utilizand extensia Numele afacerii;
  • adaugarea logo-ului in stanga anunturilor;
  • prioritatea in acordarea de asistenta din partea Google.

Documentele necesare pentru realizarea verificarii

  • Document de identitate valabil al administratorului afacerii, precum: pasaport, permis de conducere, carte de identitate sau orice alt document oficial pentru confirmarea identitatii;
  • Document de inregistrare a afacerii, precum: certificat de inregistrare, licenta de afaceri, certificat de constituire sau orice document dovedeste legitimitatea afacerii;
  • Documente privind locatia, precum: o factura recenta de utilitati  sau un contract de inchiriere cu numele si adresa afacerii;
  • Documente de inregistrare fiscala;
  • Verificarea proprietatii site-ului, daca contul de Google Ads este legat cu unul de Google Analytics sau Search Console, acest pas se va realizat automat, in caz contrar va trebui introdus un cod sau o meta-eticheta pe site;
  • Documente specifice industriei, pentru unele industrii este posibil sa fie nevoie de verificari suplimentare, spre exemplu afacerile din domeniul sanatatii care furnizeaza licente sau certificari medicale.

Cum se completeaza si se finalizeaza verificarea?

Acest proces este unul simplu si rapid, si necesita realizarea urmatorilor pasi:

  1. Conectarea in contul de Google Ads; 
  2. Accesarea optiunii „Settings” (Setari) din cadrul contului; 
  3. Accesarea „Verificare advertiser”;
  4. Selectarea optiunii corespunzatoare, in functie de caz – agentie de marketing sau promovare pe cont propriu;
  5. Finalizarea procesului de verificare – se urmaresc instructiunile Google pentru completarea cerintelor. Acestea pot varia in functie de tipul de organizatie si de detaliile contului; 
  6. Asteptarea confirmarii verificarii – dupa trimiterea cererii de verificare, Google va analiza informatiile si documentele furnizate. Timpul de procesare pot varia. Dupa verificarea contului, vei primi un e-mail de confirmare.

Intrebari frecvente

Este nevoie de verificare in cazul conturilor Google Ads Grant?

Da, verificarea este si in acest caz necesara. Prin finalizarea procesului de verificare, detinatorii conturilor Google Ads Grant pot sa beneficieze in continuare de subventie, respectand in acelasi timp politicile de publicitate si mentinand integritatea platformei.

Ce se poate intampla daca nu finalizez procesul de verificare?

Nerespectarea termenului de 30 de zile pentru finalizarea verificarii va determina oprirea imediata a campaniilor active din cont. Pentru a putea face promovarea prin intermediul platformei Google Ads, fiecare afacere este obligata sa parcurga acest proces.

Am nevoie de o agentie de marketing pentru realizarea verificarii?

Procesul de verificare este simplu si intuitiv, exista intreprinderii care reusesc sa finalizeze procesul fara a apela la agentie. In cazul in care nu te pricepi la navigarea prin platforma si daca lucrezi deja cu o agentie, aceasta se va ocupa de tot procesul. 

Daca ai nevoie de ajutor pentru realizarea procesului de verificare sau pentru promovarea afacerii in mediul online, nu ezita sa ne contactezi! 

4 aspecte pe care sa le optimizezi la site-ul tau

Sitemap

Sitemap-ul este o harta a site-ului tau, care indica structura si organizarea continutului sau. Atunci cand un sitemap lipseste sau este incomplet, motoarele de cautare pot intampina dificultati in indexarea tuturor paginilor si continutului site-ului.

Deci, trebuie sa te asiguri ca ai un sitemap actualizat si complet pentru website-ul tau. 

Poti crea manual un sitemap sau poti utiliza diferite instrumente si plugin-uri disponibile pentru a genera automat un sitemap conform structurii site-ului tau. 

Dupa ce ai generat sitemap-ul, este important sa il incarci si sa il validezi in instrumentele pentru webmasteri oferite de motoarele de cautare, asa cum este Google Search Console sau Bing Webmaster Tools.

In acest fel, vei asigura ca motoarele de cautare pot accesa si indexa corect intregul continut al website-ului, imbunatatind vizibilitatea si pozitionarea sa in rezultatele cautarii.

Link-uri

Link-urile neoptimizate sau spam pot avea un impact negativ asupra clasamentului website-ului in motoarele de cautare. Atunci cand link-urile catre site-ul tau nu sunt relevante sau sunt plasate in mod inadecvat, acestea pot fi considerate de motoarele de cautare ca fiind manipulative sau de calitate scazuta, ceea ce poate duce la o scadere a pozitionarii in rezultatele cautarii.

Pentru a rezolva aceasta problema, este esential sa ai o strategie de construire a link-urilor care sa fie relevanta si etica. 

Trebuie sa te asiguri ca link-urile catre website-ul tau sunt plasate in contexte relevante si ca provin de la surse de incredere din industrie. Evitarea practicilor de construire a link-urilor considerate spam sau manipulative este cruciala pentru mentinerea integritatii si a credibilitatii site-ului in ochii motoarelor de cautare.

In plus, crearea de continut de inalta calitate este o modalitate eficienta de a atrage link-uri organice si de incredere catre website-ul tau. Daca continutul ofera informatii utile si relevante pentru audienta ta, este mai probabil sa fie distribuit si sa atraga link-uri naturale din partea altor site-uri. 

Investitia in continut de calitate si in construirea relatiilor cu alte site-uri din industrie poate contribui semnificativ la imbunatatirea clasamentului si a autoritatii website-ului tau in motoarele de cautare.

Broken links

Erorile tehnice sau link-urile rupte (broken links) reprezinta o problema semnificativa pentru website-uri, deoarece pot afecta experienta utilizatorilor si pot submina credibilitatea site-ului in ochii motoarelor de cautare. 

Atunci cand utilizatorii intalnesc erori tehnice sau link-uri “rupte” pe site-ul tau, acestea pot genera frustrare si dezamagire, ceea ce poate duce la abandonarea site-ului si pierderea potentialilor clienti sau vizitatori. 

Mai mult, motoarele de cautare considera erorile tehnice si link-urile “rupte” ca semne de neglijenta sau ineficienta, ceea ce poate afecta pozitionarea site-ului in rezultatele cautarii.

Pentru a remedia aceasta problema, este esential sa efectuezi in mod regulat audituri tehnice ale site-ului si sa identifici si sa remediezi prompt orice erori sau link-uri “rupte”. 

Utilizarea unor instrumente de monitorizare a site-ului si a link-urilor poate ajuta la identificarea rapida a oricaror probleme tehnice. 

In plus, oferirea unei experiente de utilizare optima este esentiala pentru mentinerea credibilitatii si autoritatii site-ului tau in ochii motoarelor de cautare. 

Asigura-te ca site-ul tau este usor de navigat si ca toate paginile si functionalitatile sunt accesibile si functioneaza corect.

Investitia in intretinerea si imbunatatirea constanta a site-ului tau va contribui la consolidarea credibilitatii si a reputatiei online, ceea ce poate avea un impact pozitiv asupra pozitionarii si vizibilitatii website-ului in rezultatele cautarii.

Securitate

Securitatea slaba a unui website poate deschide usile catre atacuri cibernetice si poate afecta serios reputatia si performanta acestuia. 

Website-urile nesecurizate sunt vulnerabile si pot fi exploatate de hackeri pentru a accesa datele utilizatorilor sau pentru a distribui malware. 

Pe langa riscurile pentru securitatea datelor, motoarele de cautare pot penaliza site-urile nesecurizate in clasamentele lor, ceea ce poate duce la o scadere a traficului si a vizibilitatii tale online. 

Pentru a preveni aceste probleme, este esential sa investesti in securitatea website-ului tau, sa utilizezi protocoale de securitate si sa implementezi masuri de protectie impotriva amenintarilor cibernetice.

Asigura-te ca folosesti un certificat SSL pentru a cripta datele transmise intre serverul tau si utilizatori. Si actualizeaza in mod regulat software-ul platformei si a tuturor plugin-urilor sau temelor folosite pentru a remedia eventualele vulnerabilitati de securitate. 

In plus, implementeaza un sistem de autentificare puternica pentru a preveni accesul neautorizat. Nu in ultimul rand, efectueaza copii de siguranta regulate ale datelor pentru a te asigura ca poti restaura site-ul in caz de atac sau esec al sistemului. 

Indicatori cheie de performanta (KPI) si metrici

Ce monitorizezi  in 2024 pentru o strategie de digital marketing de succes

Intr-o era digitala in continua schimbare, fiecare afacere trebuie sa isi adapteze strategia intr-un mod dinamic, in acord cu cele mai noi tendinte din piata, dar si cu evolutia comportamentului consumatorilor. 

Astfel, setarea unor indicatori cheie de performanta (KPI) si monitorizarea metricilor relevanti devine cruciala pentru eficacitatea campaniilor, strategiilor si activitatilor de marketing online. 

Iata cativa indicatori cheie de performanta pe care ar trebui sa ii urmaresti in 2024:

Indicatori cheie de performanta  (KPI) si metrici: ce ii diferentiaza?

Metricii si indicatorii cheie de performanta reprezinta moduri de a masura performanta si impactul eforturilor de marketing online. In timp ce metricii sunt date cantitative care ajuta la monitorizarea si analiza performantelor din online, KPI sunt obiective specifice si masurabile, strans legate de obiectivele de business. 

In esenta, metricii furnizeaza date brute, iar KPI ofera informatii utile care conduc la luarea deciziilor si la optimizarea performantei. 

Exista 3 diferente principale intre KPI si metrici:

  • Strategie  – KPI reflecta obiectivele de business generale, in timp ce metricele contribuie la masurarea si monitorizarea rezultatelor specifice. 
  • ROl – Metricii ofera informatii detaliate care ajuta in procesul de analiza a datelor. Indicatorii cheie de performanta sunt mai generali, dar au un rol important in luarea deciziilor de business. 
  • Aplicabilitate – KPI pot fi aplicati pentru ca se refera in mod direct la un obiectiv specific, relevant si masurabil, care poate fi indeplinit intr-un interval de timp setat. De cealalta parte, metricii au nevoie sa fie pusi in contexte clare si sa fie corelati cu KPI pentru a contribui la analiza performantelor.

De ce sunt atat de importanti indicatorii cheie de performanta in digital marketing

  • Monitorizarea performantei – KPI-i si metricii ofera o priveliste de ansamblu asupra eficientei eforturilor de marketing, fiind un mod de a identifica ce anume functioneaza si ce se poate imbunatati. 
  • Luarea unor decizii concrete – acesti indicatori sunt o sursa valoroasa de date cuantificabile, care permit luarea unor decizii informate in ceea ce priveste alocarea resurselor si ajustarea strategiei.
  • Evaluarea ROI (return on investment) – te pot ajuta sa determini daca investitia in diferite canale online, activitati si tehnici de marketing are un impact pozitiv si duce la indeplinirea obiectivelor.
  • Imbunatatirea continua –  monitorizarea constanta a indicatorilor te vor ajuta sa identifici oportunitatile si sa adaptezi strategia de marketing online la ele, pentru rezultate mai bune. 

Prin urmare, este crucial sa te concentrezi asupra celor mai relevante tipuri de date, care indica performanta activitatilor de marketing. In functie de industria si obiectivele de business, exista o varietate de indicatori cheie de performanta si metrici care pot fi urmariti.

In continuare, iti prezentam 16 dintre cei mai importanti KPI si metrici de urmarit in 2024 pentru o strategie performanta de digital marketing.

KPI si metrici generali de marketing digital

  1. ROI (return on investment); 
  2. Rata de conversie (conversion rate);
  3. Rata de click (click-through-rate).

KPI si metrici generali cu privire la website

  1. Vizitatori unici (unique visitors); 
  2. Rata de respingere (bounce rate);
  3. Timp mediu per sesiune (average session duration);
  4.  Rata de engagement.

KPI si metrici pentru campanii PPC

  1. Cost per click (CPC);
  2. Cost per lead;
  3. Cost per acquisition (CPA);
  4. Return on Ad Spend (ROAS);
  5. Valoarea medie a unei comenzi (average order value).

KPIs si metrici pentru optimizare SEO

  1. Trafic organic; 
  2. Pozitionarea cuvintelor cheie (keyword rankings);
  3. Backlink-uri; 
  4. Autoritatea domeniului.

Asadar, stabilirea indicatorilor cheie de performanta si monitorizarea corecta a celor mai relevanti metrici sunt esentiale pentru luarea deciziilor strategice pentru afacerea ta. Prin valorificarea corecta a datelor de care dispui, poti mentine un avantaj competitiv si poti obtine rezultatele dorite.

Cum optimizezi titlul unei pagini web

Titlurile sunt elemente esentiale intr-o web, avand un impact semnificativ asupra optimizarii pentru motoarele de cautare (SEO), dar si asupra experientei utilizatorului (UX). 

In acest articol vom explora importanta optimizarii titlurilor din perspectiva SEO si tehnici esentiale pentru a le implementa corect, inclusiv utilizarea adecvata a elementelor HTML precum <title>, <h1>, <h2> si altele.

Titlul

Eticheta <title> in cadrul documentului HTML este esentiala pentru SEO deoarece reprezinta titlul paginii afisate in rezultatele cautarii.

Relevanta si unicitate

Este important ca titlul paginii sa fie relevant pentru continutul paginii si sa includa cuvinte cheie reprezentative pentru ea, pentru a spori sansele de a fi indexata si afisata in rezultatele cautarii.

<head> <title>titlul paginii tale – cuvant cheie principal</title> </head>

Este o oportunitate de a capta atentia utilizatorilor si de a-i convinge sa acceseze site-ul tau.

De asemenea, titlul trebuie sa fie unic pentru fiecare pagina din site deoarece titlurile duplicate pot duce in eroare motoarele de cautare si pot afecta clasamentul paginilor tale in rezultatele cautarii.

Lungimea optima

Google afiseaza doar primele 50-70 de caractere ale titlului in rezultatele cautarii, asa ca este important sa te incadrezi in aceasta limita pentru a te asigura ca intregul titlu este vizibil utilizatorilor.

Incearca deci sa transmiti cat mai clar posibil mesajul dorit, chiar si in aceasta limita de caractere.

Utilizarea cuvintelor cheie

Includerea cuvintelor cheie relevante in titlul paginii poate spori vizibilitatea paginii tale in rezultatele cautarii.

Este recomandat sa plasezi cuvintele cheie cat mai aproape de inceputul titlului pentru a le evidentia si pentru a creste relevanta paginii pentru cautarile care contin acele cuvinte cheie.

Headingurile

Headingurile sunt elemente semantice care marcheaza inceputul sectiunilor si subsectiunilor importante ale continutului paginii. Este recomandat sa folosesti <h1> pentru titlul principal al paginii si <h2> pentru subtitluri sau sectiuni importante.

Tag-ul <h1> ar trebui sa fie folosit doar pentru titlul principal al paginii, care defineste subiectul sau scopul principal al paginii respective. Este cel mai important titlu dintr-o pagina si trebuie sa fie unic. 

Elementele <h2>, <h3>, <h4>, <h5>, si <h6> sunt folosite pentru a marca subtitlurile si subsectiunile paginii in ordinea lor de importanta. Acestea ofera o structura logica si usor de inteles a continutului paginii, ajutand utilizatorii sa navigheze si sa inteleaga informatiile mai usor.

Utilizarea corecta a headingurilor este esentiala pentru structurarea si organizarea corespunzatoare a continutului unei pagini web. 

Acestea nu doar ajuta la o optimizare eficienta, ci si la facilitarea navigarii si intelegerii continutului pentru utilizatori. Prin marcarea semantica a titlurilor si subtitlurilor, vei contribui la o experienta mai placuta pentru vizitatorii site-ului tau.

Stilizarea titlurilor cu HTML

Daca vrei ca titlurile tale sa aiba un impact vizual mai puternic, poti sa le stilizezi cu ajutorul codului HTML. 

Un mod simplu de a stiliza titlurile este sa folosesti atributul style din HTML.

De exemplu: <h2 style=”font-size: 36px; font-weight: bold;”>subtitlul din pagina</h2>

Evidentierea sectiunilor importante

Tagul <strong> este un element care ofera o semnificatie de importanta mai mare textului. Spre deosebire <b> care este doar o formatare vizuala fara semnificatie speciala, tagul <strong> transmite si motoarelor de cautare importanta sectiunii evidentiate.

<p>aceasta este o <strong>informatie importanta</strong> pentru utilizator</p>

afisarea in pagina fiind:

aceasta este o informatie importanta pentru utilizator

Prin optimizarea titlurilor folosind aceste tehnici, nu doar ca vei imbunatati pozitia site-ului in motoarele de cautare, dar vei oferi si o experienta mai buna utilizatorilor, inclusiv celor cu nevoi speciale, precum nevazatorii.

Optimizarea titlurilor din paginile web nu este doar despre implementarea tehnica corecta a elementelor HTML, ci si despre imbunatatirea experientei utilizatorului si a accesibilitatii. Folosind elemente semantice precum headinguri sau ingrosare vei contribui la o navigare mai usoara si la o mai buna indexare in motoarele de cautare.

Ce inseamna PPC

Cu siguranta, esti familiarizat deja cu shopping-ul online, dar stiai ca se realizeaza prin intermediul unui tip de marketing numit PPC? In cele ce urmeaza vorbim despre ce inseamna PPC, cum functioneaza si care sunt avantajele sale.

Ce inseamna PPC

PPC este publicitatea platita pe internet. Cu toate ca este asociata in primul rand cu Google Ads, PPC nu este o forma de publicitate exclusiva de-a lui Google. Poti vedea reclame PPC si in reteaua de parteneri Google, cum ar fi Youtube, dar si pe Facebook, TikTok, Instagram, LinkedIn etc. 

PPC este acroninul sintagmei “pay per click” sau, pe romaneste, plata pe click. Din acest fapt este foarte usor sa-ti dai seama la ce se refera. Pe scurt, se plateste de fiecare data cand un utilizator da click pe o anumita reclama. Aceasta taxa se mai numeste si cost pe click (CPC). 

Insa, nu trebuie sa confunzi PPC cu CPC. PPC se refera la tipul de publicitate care consta in taxarea per reclama, iar CPC se refera la taxa reala cheltuita pe fiecare click in parte.

Cum functioneaza PPC

Aici intervin motoarele de cautare si platformele sociale, care sunt cele mai importante surse de trafic disponibile la ora actuala. Cu ajutorul lor poti creste vizibilitatea si traficul site-ului tau. 

Spatiile sponsorizate de pe paginile cu rezultatele cautarii sau din feed-ul de stiri sunt scoase la licitatie, iar site-urile care vor sa se promoveze prin intermediul lor determina preturile pe care sunt dispuse sa le plateasca  pentru a-si difuza reclamele acolo. 

Principalele componente ale campaniilor PPC

Principalele componente ale campaniilor PPC sunt reprezentate de: cuvintele cheie (keywords) in cazul anunturilor Google Ads, licitatiile (bidding), anunturile propriu-zise (ads) si pagina de destinatie (landing page). 

Daca toate aceste componente sunt corect alese, campaniile pot fi o modalitate eficienta de a atrage utilizatori si de a genera vanzari.

Principalele componente ale campaniilor Google Ads

Cuvinte cheie

Cuvintele cheie reprezinta expresii de cautare, iar alegerea lor corecta pentru campaniile PPC are ca rezultat afisarea site-ului caruia i se face promovare exact pe termenii relevanti pentru el. 

Selectia cuvintelor cheie relevante sau cu cel mai mare potential are deci ca rezultat o rata mai mare de conversie. Cu ajutorul cuvintelor cheie te poti adresa direct clientilor interesati de ceea ce ai de oferit.

Licitatii

Cum am mentionat deja, PPC este procesul prin care advertiserii concureaza pentru a obtine vizibilitate in spatiile publicitare online. Desigur, aceste locuri sunt determinate de anumiti factori, precum:

  • nr de advertiseri care concureaza pentru aceleasi cuvinte cheie;
  • costul mediu pe un click;
  • scorul de calitate al anunturilor;
  • AdRank care combinand factorii de mai sus determina clasamentul final al anunturilor;
  • tipul de strategie de licitare, care poate fi manuala sau automata.

Anunturi

Exista mai multe tipuri de anunturi:

  • Text Ads (anunturi text);
  • Display Ads (anunturi display cu bannere text sau imagine);
  • Shopping Ads (anunturi de cumparaturi);
  • Video Ads (anunturi video).

Pagina de destinatie

Pagina de destinatie (landing page) este pagina pe care aterizeaza utilizatorii dupa ce au facut click pe anuntul tau. De aceea, landing page-ul reprezinta o componenta esentiala in campaniile de marketing si are un efect semnificativ asupra ratei de conversie.

Avantajele PPC

  • Ai afisare chiar daca utilizatorii nu dau click pe anuntul tau;
  • Rezultate sunt imediate si le vezi in timp real;
  • Iti poate aduce si vanzari offline;
  • Te poate ajuta sa cresti recunoasterea brandului;
  • Cheltuielile sunt controlabile;
  • Este rentabil;
  • Performantele sunt usor de urmarit;
  • Iti permite sa testezi diferite tipuri de campanii si bugete;
  • Atrage trafic de calitate pe site;
  • Pentru afacerile noi reprezinta o intrare rapida pe piata;
  • Permite retargetarea vizitatorilor care au mai fost pe site-ul tau.

Aceasta este doar scurta prezentare a ce inseamna PPC. Daca vrei sa stii mai multe detalii despre acest tip de promovare sau ce beneficii ar putea sa ofere afacerii tale, nu ezita sa ne contactezi!

5 semne ca trebuie sa-ti optimizezi site-ul

In piata digitala, site-ul tau este prima impresie in fata clientilor potentiali si un instrument vital pentru promovarea afacerii tale. Cu toate acestea, pentru a avea rezultatele pe care ti le doresti, nu este suficient doar sa ai un website.

Optimizarea pentru motoarele de cautare este cruciala pentru a fi descoperit si vizitat de publicul tau tinta. 

Acest articol exploreaza 5 semne clare care indica nevoia de a acorda atentie optimizarii pentru motoarele de cautare si ofera solutii pentru imbunatatirea pozitiei online. 

Indiferent de tipul de afacere sau nivelul de experienta in mediul digital, aceste semne te vor ajuta sa identifici unde te plasezi si ce trebuie facut pentru a-ti atinge obiectivele.

Scaderea pozitiei in pagina cu rezultatele de cautare

Daca observi ca website-ul tau a inceput sa coboare in clasamentul SERP (Search Engine Results Page) pentru cuvintele cheie relevante, este un semn clar ca este timpul sa-ti revizuiesti strategia de SEO. 

Pozitionarea in SERP este esentiala pentru vizibilitatea online si pentru succesul afacerii tale. Prin monitorizarea constanta a pozitiei tale in SERP si ajustarea corespunzatoare a tacticii de optimizare a website-ului, poti sa-ti maximizezi impactul online si sa recastigi pozitia in topul cautarilor.

Pasi de optimizare:

  • Identifica cuvintele cheie relevante;
  • Asigura-te ca ai continut de calitate si ca-l optimizezi;
  • Verifica si optimizeaza aspectele tehnice ale website-ulu;.
  • Investeste in link building pentru a-ti consolida autoritatea online;
  • Monitorizeaza performanta site-ului si ajusteaza strategia de SEO in functie de rezultate.

Prin aplicarea acestor pasi poti sa-ti imbunatatesti pozitia website-ului in SERP si sa-ti maximizezi vizibilitatea si impactul in mediul online.

Viteza lenta de incarcare a paginilor 

Acest aspect poate afecta experienta utilizatorilor si poate influenta negativ clasamentul in motoarele de cautare. 

Utilizatorii nu au rabdare sa astepte incarcarea paginilor, ceea ce poate duce la abandonarea site-ului si pierderea potentialilor clienti. 

Pe langa imbunatatirea experientei utilizatorului, o viteza de incarcare mai rapida contribuie, de asemenea, la un clasament mai bun in SERP, deoarece motoarele de cautare prefera paginile care se incarca rapid si ofera o experienta mai buna utilizatorilor. Prin urmare, optimizarea vitezei de incarcare a paginilor este esentiala pentru succesul online al website-ului tau.

Pentru a imbunatati viteza de incarcare a paginilor tale:

  • Optimizeaza imaginile si fisierele CSS/JavaScript;
  • Activeaza cache-ul si utilizeaza un CDN;
  • Asigura-te ca serverul de hosting este eficient;
  • Elimina resursele neutilizate si monitorizeaza performanta periodic.

Rata mica de conversie 

O rata de conversie mica sugereaza ca vizitatorii website-ului tau nu ajung sa-ti fie clienti intr-o proportie satisfacatoare. Acesta poate fi un semn clar ca website-ul tau nu este optimizat corespunzator pentru a ghida vizitatorii in procesul de convertire in clienti. 

Pentru a remedia aceasta situatie:

  • Identifica posibilele obstacole sau dificultati intampinate de vizitatori in procesul de navigare si achizitie pe website;
  • Revizuieste textele, imaginile si elementele grafice pentru a crea un continut mai captivant si persuasiv, care sa incurajeze conversiile;
  • Simplifica si optimizeaza fluxul de cumparare, eliminand obstacolele si imbunatatind experienta de checkout;
  • Foloseste A/B testing si alte tehnici de testare pentru a evalua eficacitatea schimbarilor efectuate si pentru a ajusta continuu strategia de conversie.

Website-ul tau nu este compatibil cu dispozitivele mobile

Cand website-ul tau nu este compatibil cu dispozitivele mobile, risti sa-ti pierzi utilizatorii. Pentru a evita acest lucru, investeste intr-un design responsive care se adapteaza automat la diferite dimensiuni de ecrane ale dispozitivelor mobile. 

Prin aceasta metoda vei oferi o experienta de navigare mai placuta utilizatorilor, ceea ce poate contribui la cresterea angajamentului si a ratei de conversie pe website-ul tau.

  • Opteaza pentru un design responsiv, adaptabil la diferite dimensiuni de ecrane ale dispozitivelor mobile.
  • Asigur-te ca interfata si functionalitatile website-ului sunt usor de utilizat si accesibile pe telefoane si tablete.
  • Testeaza si optimizeaza periodic website-ul pentru performanta si compatibilitate cu dispozitivele mobile.

Continutul nu este optimizat pentru cuvinte cheie

Cand continutul nu este optimizat pentru cuvinte cheie, site-ul tau poate sa nu fie gasit in cautarile relevante, ceea ce poate duce la pierderea traficului si a oportunitatilor de afaceri. Pentru a remedia aceasta problema:

  • Identifica cuvintele cheie relevante pentru industria ta si pentru continutul fiecarei pagini;
  • Integreaza cuvintele cheie in titluri, descrier, si continutul paginilor, dar fara a exagera;
  • Creeaza continut de calitate care sa raspunda nevoilor si intentiilor de cautare ale utilizatorilor, folosind cuvintele cheie in mod natural si relevant;
  • Actualizeaza si optimizeaza periodic continutul pentru a ramane relevant si competitiv in cautarile organice.

In concluzie, pentru a-ti asigura succesul online al website-ului tau, este esential sa abordezi si sa remediezi problemele identificate, precum viteza de incarcare redusa, compatibilitatea limitata cu dispozitivele mobile si continutul neoptimizat. 

Investind intr-un design responsive, optimizand performanta paginilor si creand continut relevant si optimizat pentru motoarele de cautare, poti sa-ti maximizezi vizibilitatea online si sa atragi mai multi vizitatori calificati. 

Daca ai nevoie de ajutor suplimentar sau de servicii de specialitate in domeniul SEO, echipa noastra este intotdeauna disponibila sa te asiste si sa te ghideze catre succesul online.

Adresa URL – Ghid esential pentru URL-uri SEO-Friendly

 

Ce inseamna adresa URL?

Un URL este ca o adresa pe internet. Este un fel de „loc” pe care il vizitezi cand navighezi pe web. Este format dintr-o combinatie de cuvinte si semne care iti spune, pe scurt, despre ce este o anumita pagina web sau resursa online. Pe scurt, un link.

De aceea, o structura corecta a URL-urilor poate facilita intelegerea de catre utilizatori si motoarele de cautare, reflectand organizarea logica a continutului de pe pagina respectiva.

De ce sa optimizezi adresa URL?

Optimizarea adreselor URL este importanta pentru ca influenteaza atat experienta utilizatorilor, cat si pozitionarea site-ului in rezultatele motoarelor de cautare. 

URL-urile optimizate pentru SEO sunt mai usor de inteles pentru utilizatori si furnizeaza motoarelor de cautare informatii relevante despre continutul paginii respective.

In continuare, iti prezentam o serie de elemente ce trebuie luate in considerare pentru a-ti optimiza corect adresele URL.

Elementul vizual si increderea

In mediul online, increderea este esentiala. Un aspect adesea subestimat, dar extrem de important in construirea increderii online este modul in care sunt formulate si prezentate linkurile (URL-urile).

Un link bine conceput si optimizat nu este doar o simpla poarta catre informatii relevante, este si un semn al credibilitatii.

Iata doua exemple de URL-uri pentru aceeasi pagina, vazute dintr-o perspectiva strict stilistica si care pot infuenta pozitiv sau negativ increderea accesarii.

URL prietenos: http://www.seo-factory.ro/blog – acest link este usor de citit, comunica destinatia sa in mod clar, fara a crea suspiciuni celui ce acceseaza linkul.

URL neprietenos: www.seo-factory.ro/blog%5-15920-element%21-click-access-65542268841 – acest link nu este usor de citit si nu prezinta incredere, ba dimpotriva poate da utilizatorului impresia ca linkul este unul maladiv.

Un URL bine conceput ar trebui sa ofere utilizatorilor o idee clara despre subiectul paginii respective.

 

Lungimea URL-ului

De obicei, un URL cu aproximativ 50-60 de caractere este considerat acceptabil, dar acesta poate varia in functie de context. 

O decizie cruciala in acest sens este alegerea intre utilizarea sau nu a prefixului „www” in numele de domeniu. Astfel, daca numele domeniului tau are o lungime considerabila, poti opta pentru varianta non-www, pentru a scurta dimensiunea linkului si, implicit, pentru a imbunatati experienta utilizatorilor.

Motoarele de cautare considera variantele cu si fara „www” ca fiind doua entitati diferite. Prin implementarea unui redirect permanent de la una la cealalta, poti consolida autoritatea si clasamentul SEO al site-ului tau, evitand fragmentarea acestuia.

Totodata, un link prea lung poate influenta negativ perceptia pe care si-o creaza utlizatorul despre pagina respectiva, chiar daca aceasta are informatii relevante.

 

Utilizarea cratimei ( – ) in loc de underscore ( _ )

Pentru a separa cuvintele intr-un URL, foloseste cratima in loc de underscore. Google prefera cratima ca separator de cuvinte in URL-uri deoarece faciliteaza intelegerea continutului.

URL ce foloseste cratima: https://www.seo-factory.ro/google-keyword-planner

URL ce foloseste underscore: https://www.seo-factory.ro/google_keyword_planner

 

Utilizarea caracterelor potrivite

Caracterele speciale si non-ASCII sunt acele caractere care nu sunt parte a setului standard ASCII (American Standard Code for Information Interchange). Acestea includ, printre altele, caracterele cu diacritice, simboluri, emoji-uri si alte caractere speciale.

URL Prietenos: www.seo-factory.ro/blog /cat-costa-o-campanie-adwords

URL Neprietenos: www.seo-factory.ro/blog /cat-costa-o-campanie-adwords?

Utilizarea exclusiva a caracterelor ASCII in adresele URL are mai multe beneficii. In primul rand, in felul acesta se asigura compatibilitatea cu diverse browsere web si sisteme de operare. 

Unele browsere sau sisteme pot intampina dificultati in interpretarea sau afisarea corecta a adreselor URL care contin caractere speciale.

Mai mult decat atat, standardul este ca adresele URL sa fie scrise folosind exclusiv litere mici. Aceasta nu este doar o recomandare, ci o cerinta pentru a se conforma standardelor si protocoalelor web.

Unele servere web interpreteaza diferentele intre literele mari si mici in adresele URL ca fiind adrese URL distincte. 
Acest lucru inseamna ca „www.seo-factory.ro/blog” si „www.seo-factory.ro/Blog” ar putea fi tratate ca doua adrese URL separate, ceea ce poate duce la confuzie si la erori in gestionarea si accesarea continutului paginilor web.

 

Utilizarea cuvintelor cheie

Principalul cuvant cheie al paginii trebuie sa se regaseasca in URL-ul paginii pentru a indica subiectul si relevanta continutului pentru motoarele de cautare.

Este important sa alegi cuvinte cheie relevante pentru continutul tau si pentru publicul tinta si sa urmaresti tendintele si schimbarile in comportamentul de cautare al utilizatorilor pentru a mentine o strategie de SEO eficienta, dar fara sa abuzezi de acest lucru.

De exemplu, sa presupunem ca site-ul tau se ocupa cu vanzarea de scaune pentru nunti.

URL Prietenos: www.site.ro/scaune-nunta

URL Neprietenos: www.site.ro/scaune-nunta/scaune-nunta-plastic

Nu repeta cuvintele cheie intr-un URL deoarece acest lucru poate fi perceput ca o manipulare si poate afecta credibilitatea paginii.

 

Dupa cum vezi, adresa URL este importanta atat pentru utilizatori cat si pentru motoarele de cautare. Prin urmare, asigura-te ca site-ul tau are adrese URL concise dar definitorii pentru site-ul tau si ca sunt optimizate pentru motoarele de cautare.