OPTIMIZARE SEO
Ai nevoie de Optimizare Seo care sa te propulseze in online si sa te ajute sa vinzi mai mult? Dezvoltam campanii personalizate si eficiente de promovare seo, prin care sa ajungi la publicul tau tinta, sa iti cresti traficul pe site si, implicit, vanzarile.
Cand vorbim despre promovare online, vorbim, printre altele, si despre servicii SEO, un proces important in orice strategie de marketing. Mai jos iti vom explica ce este SEO si de ce ai nevoie de el.
Cum functioneaza motoarele de cautare
In momentul in care cineva cauta pe Google un anumit subiect, motoarele de cautare intorc imediat utilizatorului cele mai relevante site-uri care vorbesc despre subiectul respectiv. Daca nu luam in calcul anunturile platite, care apar in sectiunea de linkuri sponsorizare, primele rezultate care apar sunt site-urile care au crescut cel mai mult ca pozitie in motoarele de cautare.
Site-urile cu o pozitie fruntasa in SERP (Search Engine Results Page – pagina cu rezultate ale motorului de cautare) au ajuns acolo gratie unei optimizari SEO corespunzatoare. Astfel, aceste site-uri se bucura de o vizibilitate excelenta datorita unei cresteri organice ce respecta politicile Google.
Acum intelegi de ce e important sa te afli printre primele rezultate? Sa nu mai spunem ca majoritatea oamenilor cauta serviciile si produsele de care au nevoie online, iar aproximativ 90% dintre ei aleg unul sau mai multe linkuri din prima pagina cu rezultate. Foarte rar se intampla ca acestia sa ajunga pe a doua sau a treia pagina.
Asadar, pentru a ajunge sa fii accesat de utilizatorii care te intereseaza, trebuie nu numai sa fii vizibil, ci si pozitionat unde trebuie – printre fruntasi. Iar aici nu ajungi oricum, ci printr-o strategie de optimizare SEO profesionista.
SEO = Search Engine Optimization
adica Optimizarea pentru motoarele de cautare
Ce inseamna ca un site este optimizat pentru motoarele de cautare
Cea mai mare provocare care apare dupa crearea unui site sau a unei noi pagini de aterizare este atragerea traficului relevant care sa asigure un numar suficient de mare de vizitatori in fiecare zi, pentru a putea genera volumul dorit de vanzari sau conversii. Vestea buna este ca poti sa atragi trafic pe un site nou creat inca de la inceput, prin intermediul unei serii de tehnici si instrumente care iti permit sa interactionezi cu utilizatorii targetati.
Dar sa explicam intai la ce ne referim cand spunem utilizatori targetati. Obiectivul oricarui site este, desigur, sa fie vizibil si sa atraga trafic. Cu cat exista mai multi vizitatori pe site, cu atat cresc si sansele ca serviciile sau produsele disponibile acolo sa fie solicitate.
Traficul targetat sau traficul organic este obtinut in urma aparitiei site-ului in rezultatele cautarilor pe care utilizatorii le efectueaza in motoarele de cautare, de regula, in Google. Asta inseamna ca pentru a aparea in aceste cautari, site-ul trebuie sa contina termenii cautati. Acestia din urma poarta numele de cuvinte-cheie sau expresii-cheie, adevaratele personaje principale ale strategiei de SEO.
Daca un site este optimizat corect pe anumite cuvinte-cheie, acesta va aparea atunci cand cineva cauta termenii respectivi. Astfel SEO ajuta la targetarea eficienta a utilizatorilor prin cautari relevante.
La ce foloseste optimizarea pentru motoarele de cautare
Iata un exemplu concludent! Daca ai un site care vinde pantofi, trebuie sa fii vizitat, evident, de persoane care cauta pantofi. Degeaba ai tu cei mai tari pantofi din univers, daca oamenii care intra pe site-ul tau cauta altceva. Trebuie sa-ti alegi cuvinte-cheie relevante pentru afacerea ta. ”Pantofi dama” ar putea fi un cuvant-cheie relevant.
Daca ai o strategie SEO bine pusa la punct pe acest cuvant-cheie, in momentul in care cineva cauta pe Google ”pantofi dama”, site-ul tau o sa apara in cautari, persoana respectiva va intra sa-ti viziteze site-ul si, de ce nu, va cumpara produsele tale. Persoana in cauza este traficul targetat.
Daca in cazul pantofilor de dama exista un interes mare de cautare, exista si subcategorii in fiecare domeniu pentru care interesul de cautare este mic sau nu exista deloc. Produsele noi lansate se incadreaza in aceasta categorie. In zadar optimizezi pagina pentru un produs de care lumea nu stie sau pe care nu il cauta. Inainte de a te apuca sa faci SEO, trebuie sa fii atent si la acest aspect.
Sugestia noastra este sa te axezi pe cuvinte-cheie puternice, cu un interes mare de cautare, care te-ar putea pune pe harta online. Cu cat ai mai mult trafic, cu atat iti creste autoritatea si, indiscutabil, notorietatea.
Optimizare SEO vs. PPC
La prima vedere, SEO si PPC sunt usor de confundat pentru ca ambele metode ajuta site-urile sa apara in rezultatele motoarelor de cautare. Abordarile lor sunt insa diferite.
Google Ads, de exemplu, este potrivit pentru obtinerea de rezultate rapide, si depinde de un cont de Google Ads si de un buget de promovare. Site-ul promovat este afisat pe prima pagina a cautarilor imediat ce se da startul unei campanii, in timp ce optimizarea pentru motoarele de cautare intoarce rezultate vizibile dupa o perioada mai indelungata.
Anunturile platite sunt primele 4 si ultimele 3 rezultate din prima pagina si se recunosc dupa cuvantul ”anunt” din dreptul lor. Atunci cand un utilizator da click pe un anunt platit, site-ul este taxat. O campanie Google Ads este dependenta de un buget de promovare. In momentul in care acesta se termina, campania se opreste, iar site-ul dispare din rezultatele platite.
Pe de alta parte, SEO este un proces de perfectionare a vizibilitatii unui site in rezultatele motoarelor de cautare in mod organic. Acest tip de promovare online nu depinde de o platforma, asa cum este cazul anunturilor platite, insa cuprinde atat seturi de actiuni desfasurate on-page, adica pe site-ul a carui vizibilitate marita se urmareste, cat si strategii off-page, care au ca scop obtinerea de link-uri catre site-ul promovat.
Si cu toate ca pot oferi rezultate satisfacatoare daca sunt folosite individual, atunci cand sunt folosite impreuna, cele doua tehnici de promovare, SEO si PPC, genereaza mai mult trafic pe site-ul vizat si cresc simtitor vanzarile si profitul pentru afacerea careia i se face promovarea.
O agentie PPC! cunoaste specificatiile unei configurari si optimizari corecte pentru ca o campanie de promovare, fie ea de SEO sau de Google Ads, sa aiba succes si sa te faca vizibil in online.
Asa cum vorbeam mai devreme, inainte de a te apuca sa faci SEO, trebuie sa cunosti cateva aspecte importante pentru afacerea ta, de la publicul tinta, la interesul de cautare, obiectivele de marketing per ansamblu si concurenta, sa numim doar cateva dintre ele.
De ce? Pentru ca absolut fiecare element al site-ului tau influenteaza intr-un mod sau altul traficul care ajunge pe site.
Poti avea un site impecabil din punct de vedere vizual, care sa fie exact ceea ce vrea publicul tau, dar daca elementele sale nu sunt indexate corespunzator de motoarele de cautare, sansele ca el sa ajunga la public scad semnificativ. Vorbim aici de cuvinte-cheie, link-uri, imagini, viteza de incarcare, tot. Prin urmare, cum iti folosesti punctele forte pentru a-ti crea o strategie de optimizare SEO care functioneaza?
Totul pleaca de la intelegerea traficului – ce cauta oamenii online, cum ii poti targeta, ce cuvinte se potrivesc cel mai bine cu ceea ce ai de oferit. Pe baza acestei analize, va trebui sa alegi cuvintele-cheie cele mai potrivite, in jurul carora sa iti construiesti continutul si mesajul, asa incat sa ajungi la publicul tau.
Iata cateva tool-uri care te vor ajuta sa gasesti cuvintele-cheie relevante pentru afacerea ta.
Atunci cand alegi sa colaborezi cu o agentie SEO, partea de research consta intr-un audit complet al site-ului tau, pornind de la intelegerea afacerii si obiectivelor tale, a audientei si a strategiei de marketing existente. Doar asa se pot gasi cele mai bune metode de implementat in campania de optimizare SEO.
Aceasta etapa este esentiala deoarece toate elementele site-ului tau – continut, arhitectura, descrieri etc. – sunt sistematizate si indexate de motoarele de cautare, iar intelegerea lor serveste la stabilirea etapelor de lucru in site.
SEO on-page este o doar o parte a promovarii online si consta in modificarile aduse in codul unei pagini web pentru a fi optimizata si indexata corect in motoarele de cautare. Deoarece motoarele de cautare indeplinesc doua functii esentiale – crawleaza si construiesc o baza de date in timp real si genereaza o lista de raspunsuri relevante pentru utilizatori – este important sa te aliniezi politicilor de indexare pentru a fi afisat.
Premisa principala este ca o pagina va aparea in rezultatele motorului de cautare pentru ca site-ul are o pagina care mentioneaza termenii cautati. Pe baza research-ului efectuat in etapa anterioara, incepe optimizarea propriu-zisa in site.
Prima regula a optimizarii on-page este sa cunosti ceea ce utilizatorii cauta atunci cand vor sa ajunga la serviciile sau produsele pe care le oferi si sa te asiguri ca aceste cuvinte-cheie se regasesc in pagina. Prin urmare, optimizarea on-page este in esenta despre alegerea celor mai potrivite cuvinte-cheie, in jurul carora sa fie construit continutul, si despre clarificarea catre motoarele de cautare ca pagina ta graviteaza in jurul acelor cuvinte-cheie.
Exista zeci de instrumente pe Internet care iti permit sa masori densitatea cuvintelor-cheie dintr-o pagina. Uite ce tool-uri sa folosesti atunci cand vrei sa optimizezi site-ul on-page!
Mai mult, continutul site-ului trebuie editat si modificat conform sugestiilor de imbunatatire si optimizare a modului sau de functionare, sugestii ce reies din research.
Tot in aceasta etapa de optimizare on-page se va acorda o atentie sporita la scrierea titlurilor si descrierilor, se vor elimina greselile, se va optimiza structura de adrese URL si legaturi interne, se vor prelucra si optimiza imaginile etc.
Optimizarea off-page presupune procesul de link building, adica generarea de cat mai multe link-uri externe de calitate spre site-ul optimizat. Acest proces se realizeaza prin mai multe modalitati, precum inscrierea in directoare de articole si distribuirea de articole, colaborarea cu influenceri, linkuri reciproce prin intermediul newsletter-elor, postari pe blog si marketingul in social media.
Premisa de baza e simpla – cu cat o pagina are un continut mai valoros, cu atat mai multe site-uri straine vor pune linkuri spre ea in mod natural. Si cu cat pagina respectiva pare mai de incredere, cu atat sansele ca ea sa primeasca o pozitie mai buna in rezultatele motorului de cautare vor fi mai mari.
Totusi, la fel ca in cazul optimizarii on-page, in optimizarea off-page totul se reduce la crearea de continut relevant si de calitate pentru public, si, fiind o strategie creativa, nu are o reteta standard. Nu exista un numar anume de site-uri care sa vorbeasca despre tine pentru a fi considerat demn de o pozitie superioara in rezultatele motorului de cautare. Totul tine de strategie si cat de bine stii sa navighezi apele optimizarii.
Deci nu te apuca sa scrii articole in nestire. Intai trebuie sa intelegi procesul de link building.
Cand vorbim despre link building vorbim despre linkuri de calitate. Doar acestea cresc autoritatea generala a unui site in motoarele de cautare si le ajuta sa coreleze relevanta unei pagini cu cuvinte-cheie specifice, bazate pe cele utilizate intr-un text ancora al linkului.
Textul ancora este textul vizibil in cadrul unui link pe care poti sa dai click pentru a ajunge pe alt site. Textul ancora utilizat trebuie sa fie corect, scurt si relevant si sa transmita informatii utile despre continutul linkului. De regula, textul ancora este cuvantul sau expresia-cheie ce sta la baza strategiei de SEO on-page.
Si totusi, cum scrii un text pentru link building? Cand vine vorba despre optimizarea off-page, strategia cea mai potrivita se ”calculeaza” pornind de la tipul de afacere si concurenta site-ului. Astfel, trebuie sa decizi ce tip de materiale (de educare sau de informare) sa folosesti si cand, unde sa le publici, cum sa le corelezi cu retelele de socializare pentru a-ti creste notorietatea etc.
Iata un exemplu relevant! Daca ai deschis de curand un restaurant in Bucuresti, credem ca ar fi intelept sa incepi prin a scrie materiale de awareness (educare), care sa familiarizeze publicul cu numele tau. Publica-le pe site-uri locale si relevante pentru afacerea ta. De asemenea, poti contacta cativa influenceri din domeniul HoReCa pentru a-ti prezenta restaurantul si serviciile, urmand ca acestia sa scrie despre tine, sa te mentioneze in postarile lor din social media si/sau sa devina clientii tai.
Scopul motoarelor de cautare este sa stabileasca cantitatea si calitatea linkurilor care fac trimitere la alte site-uri, pentru a se asigura ca doar paginile cu text de calitate si de incredere pentru utilizatori vor fi indexate si vor primi un rank mai mare in pagina de rezultate, spre deosebire de resursele mai putin credibile.
SEO este un proces de durata. Rezultatele implementate azi nu se vor vedea maine, de aceea poti fi tentat sa gasesti solutii mai simple si rapide de construire a unei cantitati masive de linkuri care fac trimitere la site-ul tau, cu scopul de a fi pozitionat superior in motoarele de cautare. Mare atentie insa la strategiile de manipulare. Google penalizeaza site-urile care folosesc aceste practici de link building.
Vezi mai jos tool-urile pe care le poti folosi pentru a-ti optimiza site-ul off-page.
Poti avea un site extrem de bine pus la punct vizual si tehnic, dar daca nu este indexat corespunzator de catre motoarele de cautare, ramane nevizitat si, prin urmare, este inutil pentru scopul tau final. Folosindu-te de tehnicile SEO, ii oferi sansa sa fie vizibil online si sa atraga vizitatori. In plus, cu cat un site este indexat mai bine, cu atat si pozitionarea sa in Google va fi mai buna, ceea ce va aduce mai multe click-uri si vizite din partea utilizatorilor interesati.
Daca este facuta in mod corect, optimizarea pentru motoarele de cautare te va ajuta sa te pozitionezi in topul cautarilor din Google.
Totusi, retine ca vizibilitatea efectiva a unui site este influentata direct de pozitiile cuvintelor-cheie in Google. Asadar, cu cat esti indexat mai bine pentru anumite cuvinte-cheie, cu atat site-ul tau va avea o pozitie mai buna si va fi mai vizibil, pentru ca vizibilitatea in motoarele de cautare aduce trafic calificat din cuvintele-cheie targetate si, implicit, interes si lead-uri.
SEO = INDEXARE – POZITIONARE – VIZIBILITATE – TRAFIC – CONVERSII
De asemenea, este important sa stii ca optimizarea pentru motoarele de cautare desi o tactica de marketing eficienta, este o tactica pe termen lung. Nu poti avea o campanie SEO de cateva luni, urmand sa o lasi de-o parte in momentul in care ai ajuns cu site-ul pe pozitia dorita.
Optimizarea SEO este un proces continuu de planificare, optimizare on-page, off-page si monitorizare. Rezultatele nu apar peste noapte si nici nu raman intacte odata ce ai ajuns pe prima pagina.
Pentru rezultate imediate, alternativa este reclama platita pe Google, prin sistemul publicitar Google Adwords. Reclamele de tip Adwords inseamna o prezenta constanta pe prima pagina de rezultate. Afla mai multe despre AdWords aici.
Dar sa ne intoarcem la SEO. Pentru a-ti pastra pozitia superioara in rezultatele organice, trebuie sa fii vigilent la toate fluctuatiile – la domeniul tau in continua expansiune, la actualizarile frecvente ale motoarelor de cautare, la strategiile de marketing ale competitiei si chiar la comportamentul utilizatorilor care se schimba de la zi la zi.
Prin urmare, trebuie sa iti monitorizezi activitatea in mod continuu. Monitorizarea rezultatelor se face folosind Google Search Console si Google Analytics. Aceste aplicatii online iti ofera date importante legate de eficienta strategiei de optimizare SEO si aspectele care ar trebui imbunatatite. Pentru a-ti verifica eficienta in fiecare etapa a optimizarii SEO, iata cateva tool-uri de care sa te folosesti!
Ce este SEO?
SEO este abrevierea expresiei Search Engine Optimization, adica optimizarea pentru motoarele de cautare, si este unul dintre cele mai importante procese de promovare online. SEO este responsabil de indexarea site-urilor in motoarele de cautare pentru a le creste traficul organic.
Ce presupune procesul de optimizare SEO
SEO inseamna evaluare, strategie, implementare si analiza, si se imparte in 2 parti: SEO on-page si SEO off-page. Aceste doua mari etape pot fi exprimate pe scurt in felul urmator: On-page SEO = Cuvinte-cheie / Off-page SEO = Link-uri.
In cat timp se vad rezultatele optimizarii SEO?
De regula, rezultatele devin vizibile dupa 6 luni, insa SEO este un proces continuu, optimizarea neoprindu-se nici macar atunci cand site-ul ajunge pe prima pagina. Odata obtinuta o pozitie fruntasa, continuitatea este esentiala pentru mentinerea ei.