Mituri despre campaniile PPC

80% dintre afacerile din intreaga lume folosesc Google Ads, un numar urias. Nu-i de mirare ca in jurul acestui serviciu au aparut de-a lungul timpului tot felul de mituri. 

Din experienta noastra, majoritatea acestora nu sunt in intregime adevarate si, in randurile ce urmeaza, vom risipi 5 dintre ele. 

Mitul 1: Dupa setarea initiala, campaniile PPC ruleaza singure

Multi oameni care doar au auzit de Google Ads cred ca odata ce campania a fost configurata, poate fi lasata sa ruleze in voie, datorita bugetului zilnic si a strategiei de licitare. Cu toate acestea, lucrurile nu stau chiar asa. Pentru a ajunge la rezultate de succes, campaniile necesita atentie si imbunatatiri constante. 

Cu timpul, lasate nesupravegheate, chiar si campaniile performante pot ajunge sa fie mai putin eficiente, din cazuza lansarilor de functionalitati noi, a tendintelor de cautare sau a practicilor invechite. Doar printr-o analiza constanta se pot actualiza datele dintr-o campanie: cuvinte cheie, cuvinte negative, target CPA sau target ROAS. Iar cu ajutorul lor, campania se va optimiza corect si nu va ajunge sa coste mai mult decat e nevoie pentru a intoarce rezultatele dorite.

Mitul 2: Campaniile PPC sunt costisitoare

Contrar asteptarilor, campaniile PPC pot fi costisitoare numai daca se permite acest lucru. Spre exemplu, platforma Google Ads ofera posibilitatea setarii un buget zilnic sau a unui buget lunar. Astfel nu vor exista costuri mai mari decat cele setate, exceptand cazul in care se ajusteaza bugetul. 

Controlul este unul din principiile de baza ale platformei Google Ads, astfel incat la epuizarea bugetului lunar setat, campaniile vor fi automat puse pe pauza si anunturile nu vor mai fi afisate.

Dar ce conteaza cu adevarat nu este suma investita, ci rentabilitatea investitiei (ROI). Adica este mai importanta vanzarea pe care o inregistreaza o campanie si costurile de marketing ale acesteia decat bugetul investit.

Mitul 3: Cu cat licitezi mai mult, cu atat reclama va fi mai bine pozitionata

Campaniile PPC nu sunt doar despre licitare si atat. Exista si alte aspecte care trebuie luate in considerare pentru ca reclama sa fie afisata pe primele rezultate ale cautarii.

Printre aceste aspecte se numara: scorul de calitate, textul anuntului, targetarea si extensiile. Aceste aspecte sunt semnale catre Google ca reclama satisface nevoile unui potential client. Un scor de calitate ridicat reduce costul per click si costul per conversie.

In cazul in care anuntul incepe sa primesca mai putine click-uri intr-o perioada mai indelungata de timp,  scorul de calitate este primul aspect pe care ar trebui sa-l imbunatatesti. O campanie poate sa fie eficienta si fara o licitare costisitoare.

Mitul 4: Trebuie sa alegi intre PPC si SEO 

Acesta idee precum ca o afacere ar trebui sa investeasca mai mult in PPC sau in SEO este gresita. De fapt, atat PPC, cat si SEO sunt la fel de valoroase si eficiente. Iar o combinatie a celor doua poate aduce rezultate mult mai bune decat folosite separat, pentru ca se ajuta reciproc.

Mitul 5: Nu este nevoie sa colaborezi cu o agentie PPC

O colaborare cu o agentie de marketing online poate avea numeroase beneficii. Pe langa faptul ca se concentreaza exclusiv pe aceste servicii, o agentie dispune si de cunostiintele necesare pentru a ajunge la cele mai bune rezultate intr-un timp mai scurt. 

O agentie poate veni cu recomandari si din afara ariei PPC, astfel incat site-ul sa fie pregatit pentru un trafic mai mare sau pur si simplu pentru a fi optimizat si actualizat in conformitate cu tendintele actuale.

Daca vrei sa stii mai multe despre cum te poate ajuta Google Ads in obtinerea rezultatelor pe care ti le doresti, contacteaza-ne si hai sa spulberam si mai multe mituri legate de acest serviciu!