Cum scrii un articol de link building

Link building-ul este unul dintre cei mai importanti factori ce determina pozitionarea unui site in motoarele de cautare. Linkurile sunt un semnal pentru motoarele de cautare ca site-ul respectiv este o sursa calitativa de informatii si ca este de incredere.

De aceea, pentru a crea o strategie off-page de succes, trebuie sa creezi continut si articole de link building de calitate.

Exista cateva aspecte generale de care ar trebui sa tii cont atunci cand redactezi un articol SEO in ansamblul unei strategii de optimizare. Despre acestea vom vorbi in continuare.

Cum se scrie un articol pentru link building

Cuvinte-cheie

In general, un articol optimizat pentru link building se concentreaza pe 1-2 cuvinte cheie principale, insa in anumite situatii, articolul poate include si mai multe. Cuvintele cheie sunt integrate in continut prin intermediul unor hyperlinkuri care directioneaza catre pagina pe care doresti sa o promovezi. Cand un cuvant cheie este asociat cu un hyperlink, acesta este denumit „ancora”.

Un principiu fundamental in link building este ca fiecare ancora dintr-un articol sa conduca catre pagini de destinatie diferite. Este important sa eviti situatia in care acelasi link este repetat de mai multe ori in acelasi articol, deoarece acest lucru poate fi considerat ca o practica nesanatoasa si poate atrage sanctiuni din partea motoarelor de cautare.

Cuvintele cheie selectate trebuie sa fie prezente in continut in mod natural si coerent. Cuvantul cheie principal este important sa apara neaparat in primele sectiuni ale articolului, ideal in titlu si in introducere. De asemenea, acesta trebuie sa fie folosit in continut cel putin o data in forma exacta in care a fost selectat si in inca 1-2 ori in variante diferite.

Daca articolul include mai multe cuvinte cheie, respecta ordinea importantei lor. Cu alte cuvinte, cuvantul cheie principal trebuie sa aiba prioritate si sa fie prezent in mod vizibil in continut, in timp ce cuvintele cheie secundare sau complementare pot fi integrate in mod corespunzator in continutul articolului.

Forma si structura

In crearea continutului digital, structura si forma sunt esentiale pentru a atrage si a mentine interesul cititorilor. In cazul articolelor pentru link building, exista anumite reguli si specificatii pe care trebuie sa le respecti:

  • Subiectul ales pentru articol trebuie sa porneasca de la cuvantul cheie (keyword) ales si sa fie relevant pentru acesta;
  • Foloseste adresarea directa, persoana a II-a singular;
  • Adopta un ton prietenos;
  • Foloseste formulari naturale si usor de inteles;
  • Alege un titlu concis si de impact;
  • Foloseste fraze si paragrafe scurte pentru a usura citirea si intelegerea textului;
  • In primele doua fraze, in care se regaseste si cuvantul cheie principal, incearca sa captezi atentia cititorului si sa oferi indicii despre cuprinsul articolului;
  • Ofera informatii calitatie si relevante pentru subiectul ales;
  • Alege o incheiere trebuie sa fie clara si precisa, rezumand ideea principala a articolului.
  • Dimensiunea articolelor se stabileste in functie de concurenta si publicatia unde vor fi postate.

Prin respectarea acestor reguli si structuri, te asiguri ca textul va fi bine primit si apreciat de catre cititori, avand astfel un impact pozitiv asupra campaniilor tale de marketing digital.

Link building-ul constituie un pas foarte important in cadrul strategiei tale de optimizare off-page, asa ca ar trebui sa iei in considerare toate aspectele mentionate si sa te asiguri ca exista o evolutie constanta in raport cu eforturile puse in practica.