Ce este un audit SEO?

09 octombrie 2019

Auditul SEO este unul dintre cele mai importante instrumente de marketing si analizeaza modul in care site-urile se pozitioneaza in motoarele de cautare.

Atunci cand ai o prezenta online, este important sa fii vizibil si sa atragi vizitatori pe site. Dar pentru asta trebuie sa stii ce functioneaza si ce nu, de ce imbunatatiri are nevoie site-ul tau, ce cauta clientii tai… aici intervine partea de auditare.

Aceasta etapa este esentiala deoarece toate elementele site-ului tau – continut, arhitectura, descrieri etc. – sunt sistematizate si indexate de motoarele de cautare, iar intelegerea lor serveste la stabilirea etapelor de lucru in site.

Un audit SEO efectuat corespunzator va semnala problemele de optimizare pe care site-ul tau le are. In acest fel, vei putea gasi si implementa cele mai potrivite metode prin care sa le rezolvi, imbunatatind performanta site-ului si pozitionarea sa in motoarele de cautare.

CARE ESTE SCOPUL UNUI AUDIT SEO?

Cand vorbim de SEO, vorbim de schimbare continua, motiv pentru care realizarea periodica a unui audit SEO este obligatorie. Numai asa poti obtine o imagine de ansamblu in timp real asupra modului in care motoarele de cautare percep site-ul tau.

Principalul scop al acestei analize este sa te ajute sa creezi si sa aplici strategii de optimizare eficiente, care sa te plaseze in topul cautarilor Google, tinand cont de actualizarile frecvente ale algoritmilor sai.

CE CONTINE, MAI EXACT, UN AUDIT SEO?

Un audit SEO ar trebui sa contina un minim de informatii, atat tehnice, cat si de continut, referitoare la starea de sanatate a site-ului, iar pe langa recunoasterea si semnalarea problemelor, auditul trebuie sa vina si cu solutii aplicabile.

Cu ajutorul acestora afli care sunt punctele slabe din strategia ta si iti poti analiza competitorii directi. Un design bun si o interfata rapida nu sunt suficiente pentru a urca pe primele pozitii in motoarele de cautare. Daca acestea nu iti pot citi site-ul, este foarte posibil ca eforturile tale sa fie zadarnice.

Un audit SEO iti ofera feedback despre toate aspectele importante de care un site are nevoie pentru a functiona corespunzator, de a fi relevant pentru utilizatori si prioritizat de motoarele de cautare.

Iata cateva dintre cele mai importante elemente pe care le contine auditul!

AUDIT ON-SITE

Pentru a te asigura ca site-ul tau este bine optimizat pentru motoarele de cautare, o analiza SEO on-site iti va furniza informatii despre:

  • arhitectura site-ului
  • structura URL-urilor
  • cele mai relevante cuvinte-cheie
  • cuvintele-cheie pentru care Google a indexat deja site-ul
  • redirectionari
  • erori 4xx si 5xx
  • indexarea in Google
  • continut
  • continut duplicat intern si extern (daca exista)
  • meta tag-uri si headings
  • link-uri
  • imagini si videoclipuri
  • posibilitatea implementarii schema.org
  • posibilitatea crearii de noi pagini in site
  • viteza de incarcare a site-ului
  • optimizarea pentru dispozitive mobile
  • optimizarea prezentei in retelele sociale
  • Google Search Console si Google Analytics (daca exista)
  • alte aspecte specifice site-ului analizat

AUDIT OFF-SITE

O analiza off-site iti poate spune cum este vazut site-ul din exterior. In aceasta etapa vor fi evaluate:

  • autoritatea si diversitatea domeniilor de provenienta a backlink-urilor
  • relevanta link-urilor raportate la site
  • diversitatea tipurilor de link-uri
  • distribuirea link-urilor pe paginile site-ului
  • analiza textelor ancora
  • ritmul de adaugare a link-urilor
  • raportul dofollow/nofollow
  • calitatea si cantitatea link-urilor raportate la concurenta
  • cele mai relevante site-uri concurente si autoritatea lor
  • penalizarile (daca exista) si solutiile care pot fi aplicate pentru indepartarea lor

De asemenea, analiza va veni cu recomandari pentru optimizarea semnalelor sociale si va propune o strategie personalizata de promovare off-site.

Un audit SEO include toate cele de mai sus si inca multe alte aspecte unice ale site-ului tau. Dar asa cum nu exista o reteta standard pentru SEO, nici auditul SEO nu urmeaza un set de reguli de fiecare data. Doar un specialist cu experienta in domeniu va sti exact care sunt factorii care trebuie urmariti in functie de fiecare site, ce elemente necesita optimizare, care este potentialul de crestere, ce strategii noi pot fi instalate pe termen scurt, mediu si lung etc.

Site-ul tau este optimizat corespunzator pentru motoarele de cautare? Vrei sa stii care sunt punctele lui slabe si cum ii poti imbunatati performanta? Scrie-ne si cere acum un audit SEO gratuit!