Ce este publicitatea nativa si cum poate ajuta in campania SEO
12 mai 2021
Publicitatea nativa (Native Advertising in engleza) este o tehnica moderna de marketing prin care se creeaza mesaje de promovare care se integreaza cu planul editorial al platformei pe care este publicat. Aceasta poate lua diferite forme: video, text, interviu, audio etc.
Search Ads este un tip de promovare nativa deoarece raspunde unui interes de cautare specific. Daca utilizatorul cauta servicii SEO, acesta va primi reclame ce fac referire la astfel de servicii. Prin urmare, rezultatele platite se integreaza cu restul continutului din SERP.
Comparatoarele de preturi fac si ele parte din categoria publicitatii native deoarece promovarea produselor este facuta catre clientii care deja si-au exprimat interesul de cumparare prin actiunea de vizualizare a magazinului care are cea mai buna oferta.
Native advertising si SEO
Native advertising se intalneste cu SEO atunci cand vine vorba de publicarea advertorialelor.
Exista mai multe tipuri de advertoriale, de la cele de awareness, la inserarea de link-uri in articole vechi, pana la intregi campanii de promovare orientate spre cuvinte-cheie, nu spre brand.
Cea mai putin invaziva forma de publicare de advertoriale este publicitatea nativa. Tinand cont de definitia native advertising, acest tip de advertorial va lua forma continutului deja existent pe site-ul pe care este publicat si nu va fi considerat de cititori drept continut strict publicitar.
Printre cele mai mari avantaje ale acestui tip de advertising se numara posibilitatea de a targeta audienta. Atunci cand publici un articol pe un ziar generalist nu stii cu exactitate cine sunt cei care urmeaza sa-l citeasca, prin urmare audienta s-ar putea sa nu fie aceeasi cu cea a businessului tau. In cazul native advertising, articolul trebuie sa fie publicat intr-un loc unde audienta ta este deja prezenta.
Spre exemplu, un magazin care vinde aparate foto va publica articole informationale pe bloguri si site-uri care au deja continut dedicat profesionistilor sau pasionatilor de fotografie. In felul acesta obtine link-uri relevante pentru domeniu, dar se face cunoscut si catre publicul tinta.
Avantajele publicitatii native
- Cresterea autoritatii site-ului;
- Atragerea backlink-urilor de calitate;
- Cresterea traficului;
- Posibila targetare a audientei.
Cum realizezi o campanie native advertising de succes
Putem considera o campanie de publicitate nativa ca fiind reusita atunci cand articolul publicat respecta planul editorial al publicatiei in care este publicat si nu pare ca o reclama clasica.
In general, astfel de articole sunt scrise avand ca scop rezolvarea problemelor cititorilor sau sa le aduca acestora diverse beneficii.
Ca exemplu, continuand cu situatia propusa mai sus, in cazul unui magazin care comercializeaza camere foto, un articol informational poate fi despre cum sa faci setarile pentru un DSLR.
In cazul unei firme SEO care doreste sa se promoveze prin publicitate nativa, articolele pot avea subiecte de genul: cum sa faci singur meta descrieri, cum sa optimizezi blogul pentru viteza etc.
Acest tip de articole rezolva problemele cititorilor, dar iti ofera si posibilitatea de a face trimiteri catre site-ul tau fara sa para ca vrei doar sa te promovezi. In majoritatea cazurilor, mai ales in ultimul exemplu, cititorul va alege sa apeleze la serviciile unor profesionisti atunci cand bugetul ii permite.
In concluzie, native advertising este o forma de publicitate care ajuta, atat la dezvoltarea brandului, cat si la indeplinirea cu succes a unei campanii de tip SEO.