In timp ce Google Ads este adesea cea mai evidenta alegere deoarece domina piata motoarelor de cautare, Microsoft Advertising isi mentine pozitia ca alternativa, oferind beneficii suplimentare in mixul de marketing.
Mai mult decat atat, Microsoft Ads functioneaza pe acelasi principiu ca si Google Ads, prin licitare de tip pay per click (PPC), insa afisarea anunturilor se face, desigur, pe platformele Microsoft:
- Motorul de cautare Bing
- Yahoo
- AOL (similar cu Yahoo)
- Outlook (similar cu Gmail)
- MSN (Microsoft Network)
- Xbox Windows
In peisajul digital actual, diversificarea locului in care este vazuta afacerea ta este incredibil de importanta deoarece te ajuta sa apari in mai multe locuri si sa te conectezi cu audiente diverse. Daca vrei sa ajungi la un public cat mai numeros, nu trebuie sa ignori avantajele pe care Microsoft Ads ti le-ar putea aduce.
Microsoft Ads este fostul Bing Ads. Inainte de acesta schimbare, publicitatea se putea face doar pe Bing, insa in momentul de fata platforma permite promovarea produselor pe toate platformele Microsoft.
Avantajele si dezavantajele promovarii prin Microsoft Ads
Avantajele promovarii prin Microsoft Ads
- Rata medie de click mai mare – conform Wordstream, rata medie de click (CTR) este de 1,25%, in timp ce pe Google Ads, CTR-ul este 0,86%;
- Afisare pe alte site-uri decat partenerii Google – acesta acoperire permite conectarea cu publicul tinta prin intermediul mai multor proprietati online. Cu toate ca Google domina piata globala de cautare cu 84%, motorul de cautare de la Microsoft, Bing, ocupa a doua pozitie cu 9%, insa atrage lunar peste 1 miliard de vizitatori unici;
- Concurenta redusa – Microsoft Ads are o concurenta mai redusa in comparatie cu Google Ads, iar acest lucru poate fi benefic. Atunci cand exista mai putine anunturi care incearca sa ajunga la aceleasi persoane, este mai probabila obtinerea unor rezultate bune fara a cheltui prea multi bani;
- Costuri reduse – Microsoft Ads ofera adesea costuri de click mai mici in comparatie cu Google Ads sau Meta Ads, ceea ce inseamna ca te poti promova aici cu un buget mai mic. Acest lucru iti permite sa ajungi la mai multi potentiali clienti fara sa cheltui prea mult;
- Audiente cu niveluri de venit ridicate – din punct de vedere demografic, Microsoft Ads ajunge la utilizatori cu varsta de peste 35 de ani. Aceasta categorie este adesea asociata cu niveluri de venit mai ridicate, ceea ce o face o optiune atractiva daca produsele sau serviciile tale se adreseaza acestui public;
- Venituri suplimentare – poti genera venituri suplimentare prin utilizarea Microsoft Ads. Acest lucru se datoreaza faptului ca poti viza alte retele pe care nu le poti targeta prin Google Ads. Prin aplicarea setarilor corecte, acest lucru se poate face la un raport valoare/cost similar sau mai bun decat in Google Ads;
- Importul campaniilor din Google Ads – Microsoft a facilitat foarte mult crearea si gestionarea campaniilor in platforma sa pentru userii care utilizeaza deja Google Ads. De fapt, poti importa in Microsoft Ads campaniile pe care le ai deja in Google Ads. Iar prin configurarea unui import zilnic, te asiguri, de asemenea, ca anunturile raman la zi fara a fi nevoie sa duplici ajustarile.
Dezavantajele promovarii prin Microsoft Ads
- Principalul dezavantaj este reprezentat de volumul mai mic de cautari in comparatie cu Google Ads. Insa, cu toate acestea, uneori mai mult nu inseamna neaparat mai bun.
- Cu toate ca nu exista mari diferente cand vine vorba despre segmentul demografic, utilizatorii Microsoft sunt ceva mai in varsta, ceea ce inseamna ca afacerile care vizeaza un grup demografic mai tanar pot descoperi ca Microsoft Advertising nu ofera acoperirea pe care si-o doresc.
- In timp ce Microsoft Advertising ofera multe dintre aceleasi caracteristici de baza ca si Google Ads, ii lipsesc multe dintre instrumentele disponibile pe platformele Google. Deci, in comparatie cu Google, capacitatea de raportare sau analiza este mai limitata.
In concluzie, Microsoft Advertising poate fi o idee buna pentru afacerile care doresc sa-si diversifice vizibilitatea in mediul online. Microsoft Ads poate fi cu atat mai profitabil daca este incorporat in mixul de publicitate.
Ca agentie digitala de marketing, iti oferim consultanta de specialitate cu privire la platformele care te vor ajuta sa-ti atingi obiectivele de marketing si cum sa le integrezi in mixul tau de promovare. Daca vrei sa afli mai multe, nu ezita sa ne contactezi!