Ce este AdWords?
25 aprilie 2018
In prezent, Google Adwords este una dintre cele mai populare forme de promovare online, care directioneaza spre site-ul tau publicul interesat de produsele sau serviciile pe care le oferi, prin afisarea de anunturi in sectiunea de linkuri sponsorizate ale motoarelor de cautare.
Ce este Google AdWords si cum functioneaza?
Google AdWords este sistemul de publicitate Google in care se liciteaza pentru spatiul unui anunt in search network si google display network. Prin acest tip de publicitate platesti doar in momentul in care un utilizator face click pe anuntul tau pentru a-ti accesa site-ul.
In functie de competitivitatea din momentul respectiv pe target-ul pe care licitezi si de relevanta anuntului si site-ului tau pentru publicul targetat, AdWords stabileste pozitia si costul pe un click.
Cat costa Google AdWords?
Exista multi factori care pot influenta costurile de publicitate AdWords, dupa cum am mentionat si mai sus, principalii factori fiind concurenta si relevanta campaniei de promovare. Tocmai de aceea bugetele de promovare se stabilesc in urma unui audit.
Afla mai multe despre costul unui campanii Adwords.
Cum functioneaza licitatia AdWords?
De fiecare data cand un anunt AdWords este eligibil pentru afisare in rezultatele cautarii, acesta trece prin licitatia publicitara. Licitatia determina daca anuntul va fi afisat sau nu, precum si pozitia pe care o va ocupa in pagina. Cum functioneaza aceasta licitatie?
- atunci cand cineva efectueaza o cautare, sistemul AdWords identifica toate anunturile ale caror cuvinte-cheie se potrivesc cu cautarea respectiva;
- dintre anunturile respective, sistemul le ignora pe cele care nu sunt eligibile, cum ar fi anunturile care vizeaza o alta tara sau anunturile respinse din cauza unei incalcari a politicii Google;
- dintre anunturile ramase, doar cele cu un punctaj general suficient de mare vor fi afisate. Punctajul general al anuntului reprezinta o combinatie intre suma licitata, calitatea anuntului, pragurile pentru punctajul general al anuntului, contextul in care utilizatorii efectueaza cautarea si impactul estimat al extensiilor si al altor formate de anunturi.
De cate ori se efectueaza o licitatie Google?
Licitatia are loc de miliarde de ori in fiecare luna. Rezultatele ii ajuta pe utilizatori sa gaseasca anunturi care sunt relevante pentru ceea ce cauta, iar agentii de publicitate intra in legatura cu potentialii clienti, la cele mai mici preturi posibile.
Ce inseamna CPC?
CPC sau cost-pe-click este suma pe care un agent de publicitate o plateste de fiecare data cand cineva face click pe anuntul AdWords.
Cum functioneaza CPC-ul?
CPC-ul tau este determinat de competitivitatea cuvintelor-cheie, de sumele maxime licitate si de scorurile de calitate.
Ce este scorul de calitate Google?
Scorul de calitate este un parametru pe care Google il foloseste pentru a determina cat de relevant si util este anuntul pentru utilizator, in baza CTR-ului anuntului, relevanta cuvintelor-cheie si calitatea landing page-ului tau. Cu cat scorul de calitate este mai mare, cu atat economisesti mai multi bani si obtii o pozitionate mai buna a anuntului.
Ce este pozitia anuntului in AdWords?
Pozitia anuntului este pozitia in rezultatele paginii motorului de cautare unde apare anuntul, in raport cu toate celelalte reclame.
Ce sunt cuvintele-cheie AdWords?
Cuvintele-cheie in AdWords sunt cuvintele si frazele pe care agentii de publicitate le liciteaza, in speranta ca reclamele lor vor aparea pe pagina de rezultate ale motorului de cautare (SERP), atunci cand oamenii cauta acele produse sau servicii. Daca vinzi pantofi online, de exemplu, ai putea licita pe cuvinte-cheie ca „pantofi dama” si „pantofi din piele”. Cautarea cuvintelor-cheie este procesul de utilizare a instrumentelor si datelor pentru a hotari care cuvinte-cheie sunt cele mai potrivite pentru a conduce traficul relevant catre anunturile si site-ul tau.
Ce este optimizarea pentru motoarele de cautare?
Optimizarea pentru motoarele de cautare sau, pe scurt, SEO este procesul de imbunatatire a vizibilitatii unui site in pagina de rezultate a motorului de cautare, prin metode organice. Acest lucru se poate face prin utilizarea cuvintelor-cheie in cadrul continutului, astfel incat un motor de cautare sa gaseasca si sa afiseze site-ul mai repede si cu mai multa acuratete.
Cum functioneaza reteaua de display Google?
Reteaua de display Google sau GDN este o retea foarte mare de site-uri ce permite ca Google sa plaseze anunturi display care ajung la peste 90% din toti utilizatorii Internetului. In general, agentii de publicitate considera click-urile din reteaua de display mai putin costisitoare decat cele din reteaua de cautare. Si in functie de metodele de targetare, CTR-ul poate fi ridicat si CPA-ul scazut.
Vrei sa stii cum ar putea publicitatea Adwords sa dea boost afacerii tale? Sau vrei sa stii care sunt cele mai relevante cuvinte-cheie pentru business-ul tau? Intra in legatura cu un specialist PPC si afla cum ai putea sa-ti cresti vanzarile printr-o campanie Adwords eficienta!