Ce este si cum completezi Advertiser Verification in Google Ads

Stiai ca exista aproximativ 20% de anunturi care pot fi frauduloase sau escrocherii? Majoritatea agentiilor de promovare si-au exprimat ingrijorarea cu privire la acest aspect, iar in 2020, Google a anuntat o masura de contracarare a inselaciunilor online prin implementarea verificarii identitatii celor care se promoveaza prin Google Ads. 

Pentru a oferi clientilor un spatiu publicitar transparent, sigur, de incredere si pentru a se conforma cu reglementarile actuale, Google solicita afacerilor care se promoveaza prin intermediul platformei Google Ads sa completeze si sa finalizeze unul sau mai multe programe de verificare, sporindu-se astfel increderea in platforma atat pentru utilizatori, cat si pentru afacerile promovate. 

Pentru utilizatori acesta verificare ajuta la prevenirea inselaciunilor si a anunturilor inselatoare. 

Pentru afacerile promovate aceasta verificare ofera un plus de credibilitate si transparenta, datorita informatiilor care apar langa anunt.  

Cum faci acesta verificare?

Programele de verificare cuprind o serie de pasi pe care va trebui sa ii urmezi.  In cadrul acestor verificari vei fi nevoit sa furnizezi informatii de baza despre afacere si despre identitatea ta. 

Exista posibilitatea ca unele verificari sa cuprinda si intrebari, precum: daca afacerea este o agentie de publicitate, cine acopera cheltuielile de promovare, in ce industrie activeaza intreprinderea, sunt anunturile promovate pentru servicii/produse proprii sau ale altora etc. 

Procesul de verificare va fi anuntat printr-o notificare in cont sau printr-un e-mail, in cadrul caruia esti anuntat ca va trebui sa completezi formularul sau formularele de verificare pana la o data limita. 

Adesea perioada de realizare a verificarilor este de 30 de zile, in caz contrar contul va fi suspendat si nu vei mai putea rula campanii pana ce verificarea nu este finalizata.

Avantajele verificarii

  • incredere si credibilitate sporita in anunturi; 
  • insigne distincte verificate pe anunturi; 
  • evidentierea marcii utilizand extensia Numele afacerii;
  • adaugarea logo-ului in stanga anunturilor;
  • prioritatea in acordarea de asistenta din partea Google.

Documentele necesare pentru realizarea verificarii

  • Document de identitate valabil al administratorului afacerii, precum: pasaport, permis de conducere, carte de identitate sau orice alt document oficial pentru confirmarea identitatii;
  • Document de inregistrare a afacerii, precum: certificat de inregistrare, licenta de afaceri, certificat de constituire sau orice document dovedeste legitimitatea afacerii;
  • Documente privind locatia, precum: o factura recenta de utilitati  sau un contract de inchiriere cu numele si adresa afacerii;
  • Documente de inregistrare fiscala;
  • Verificarea proprietatii site-ului, daca contul de Google Ads este legat cu unul de Google Analytics sau Search Console, acest pas se va realizat automat, in caz contrar va trebui introdus un cod sau o meta-eticheta pe site;
  • Documente specifice industriei, pentru unele industrii este posibil sa fie nevoie de verificari suplimentare, spre exemplu afacerile din domeniul sanatatii care furnizeaza licente sau certificari medicale.

Cum se completeaza si se finalizeaza verificarea?

Acest proces este unul simplu si rapid, si necesita realizarea urmatorilor pasi:

  1. Conectarea in contul de Google Ads; 
  2. Accesarea optiunii „Settings” (Setari) din cadrul contului; 
  3. Accesarea „Verificare advertiser”;
  4. Selectarea optiunii corespunzatoare, in functie de caz – agentie de marketing sau promovare pe cont propriu;
  5. Finalizarea procesului de verificare – se urmaresc instructiunile Google pentru completarea cerintelor. Acestea pot varia in functie de tipul de organizatie si de detaliile contului; 
  6. Asteptarea confirmarii verificarii – dupa trimiterea cererii de verificare, Google va analiza informatiile si documentele furnizate. Timpul de procesare pot varia. Dupa verificarea contului, vei primi un e-mail de confirmare.

Intrebari frecvente

Este nevoie de verificare in cazul conturilor Google Ads Grant?

Da, verificarea este si in acest caz necesara. Prin finalizarea procesului de verificare, detinatorii conturilor Google Ads Grant pot sa beneficieze in continuare de subventie, respectand in acelasi timp politicile de publicitate si mentinand integritatea platformei.

Ce se poate intampla daca nu finalizez procesul de verificare?

Nerespectarea termenului de 30 de zile pentru finalizarea verificarii va determina oprirea imediata a campaniilor active din cont. Pentru a putea face promovarea prin intermediul platformei Google Ads, fiecare afacere este obligata sa parcurga acest proces.

Am nevoie de o agentie de marketing pentru realizarea verificarii?

Procesul de verificare este simplu si intuitiv, exista intreprinderii care reusesc sa finalizeze procesul fara a apela la agentie. In cazul in care nu te pricepi la navigarea prin platforma si daca lucrezi deja cu o agentie, aceasta se va ocupa de tot procesul. 

Daca ai nevoie de ajutor pentru realizarea procesului de verificare sau pentru promovarea afacerii in mediul online, nu ezita sa ne contactezi!