Google ads pune la dispozitia marketerilor mai multe strategii de licitare, adaptate la diverse tipuri de campanii. Fiecare strategie de licitare este potrivita pentru anumite tipuri de campanii si obiective de marketing, cum ar fi conversiile, click-urile sau vizionarile.
In prezent, Google Ads ofera 5 tipuri de strategii de licitare, patru dintre ele fiind strategii de licitate automatizate si una, strategie de licitare manuala.
Ce este o strategie de licitare?
O strategie de licitare este una dintre componentele care te ajuta sa apari cu anuntul tau in Google atunci cand un posibil client cauta produse sau servicii asemanatoare cu cele promovate de tine.
O strategie de licitare manuala iti ofera control asupra sumei pe care esti dispus sa o licitezi. aceasta se diferentiaza de strategiile automate prin faptul ca tu esti cel care hotaraste suma maxima licitata.
O strategie de licitare automata seteaza automat si in timp real suma licita pentru a ajuta la atingerea obiectivelor, folosindu-se de inteligenta artificiala.
Strategii de licitare manuala
Manual CPC
Cu acest tip de licitare se poate stabili un pret maxim pentru costul unui click pe anunt. In cazul in care campania contine mai multe anunturi, se poate stabili un CPC (cost per click) diferit la nivel de kw pentru fiecare dintre ele.
De asemenea, se poate licita diferit si pe anumite cuvinte cheie. Strategia iti va permite sa reglezi limita maxima a CPC pentru a avea mai mult control asupra costurilor si a numarului de click-uri.
Strategii de licitare automata
Maximize clicks
Maximaze clicks este o strategie de licitare automatizata care stabileste suma licitata astfel incat sa se obtina cat mai multe click-uri in limita bugetului alocat. Limita maxima de licitare permite setarea unui plafon pentru licitatii.
In acest fel poti controla suma maxima pe care esti dispus sa o platesti pentru un click. In cazul in care nu setezi o limita, Google Ads ajusteaza licitarea pentru a obtine cat mai multe click-uri in limita bugetului disponibil.
Maximize conversions
Maximize conversions este o strategie de licitare automatizata care seteaza automat licitarea pentru a obtine cat mai multe conversii in limita bugetului alocat. Aceasta strategie de licitare se poate utiliza cu sau fara o limita maxima de licitare pentru o conversie.
In cazul in care nu setezi o limita de licitare, adica un CPA (cost per actiune), bugetul va fi alocat dupa cum crede Google mai bine pentru a intoarce conversiile pe care ti le doresti.
Maximize conversion value
Maximize conversion value este o strategie care seteaza automat licitarea pentru a obtine o valoare a conversiilor cat mai mare in limita bugetului alocat campaniei. Acesta se poate folosi cu sau fara o limita de ROAS (Return on ad spend) setata.
In cazul utilizarii fara un ROAS, campania va urmari cheltuirea intregului buget pentru a maximiza valoarea conversiilor. In cazul setarii unei limite de ROAS, campania va urmari obtinerea de conversii cat mai valoroase posibil raportate la rentabilitatea cheltuielilor.
Diferenta dintre maximize conversion value si maximize conversions are la baza ideea de valoare a conversiilor. Maximize conversions incearca sa genereze cat mai multe conversii pentru un buget dat, indiferent de valoarea acestora.
Pe de alta parte, maximize conversions value incearca sa genereze o valoare cat mai mare a conversiilor pentru un buget stabilit. De aceea, liciteaza mai mult pentru conversiile care ar duce o valoare mai mare decat pentru cele cu o valoare mai mica.
Target impressions share
Target impressions share este o strategie care stabileste automat licitarea avand ca scop afisarea anuntul pe prima pagina de cautari, in primele 4 pozitii.
Daca ai nevoie de consultanta privind cele mai potrivite strategii de licitare pentru afacerea ta sau vrei sa duci promovarea prin Google Ads la urmatorul nivel, nu ezita sa ne contactezi!