5 mituri despre SEO
26 august 2019
Despre SEO s-au spus si s-au scris multe, era de asteptat ca printre ele sa se numere si o serie de inadvertente. Iata cateva mituri despre SEO care, oricat de des au fost infirmate, pur si simplu parca nu vor sa dispara.
1. SEO IS DEAD
Poate cel mai vechi si raspandit mit despre SEO este cel potrivit caruia optimizarea pentru motoarele de cautare este pe duca. Cu o valoare estimativa de peste 70 de miliarde de dolari, SEO nu pleaca nicaieri, ba dimpotriva, devine din ce in ce mai puternic, adaptandu-se din mers la noile update-uri si tehnologii.
E adevarat ca exista multe tactici de optimizare depasite, a caror aplicare in prezent ar fi o pierdere de vreme, ca sa nu mai spunem ca pot chiar afecta strategia de SEO in ansamblul ei, dar atata vreme cat vor exista motoarele de cautare, va exista si SEO. Prin urmare afirmatia conform careia optimizarea pentru motoarele de cautare este o industrie pe cale de disparitie pentru ca Google nu o apreciaza este o exagerare.
Google isi schimba si isi complica algoritmul atat de des incat SEO este nevoit sa treaca printr-o serie de schimbari fundamentale de comportament care il fac aproape de nerecunoscut fata de ceea ce era inainte. Dar continua sa se adapteze acestor schimbari prin eliminarea vechilor practici lenese de optimizare on-site si off-site. Astfel, in prezent, SEO include si elemente ale altor discipline consacrate, precum marketingul de continut, PR si social media.
2. GOOGLE PENALIZEAZA CONTINUTUL DUPLICAT
Continutul duplicat este acel text care se regaseste in mai multe pagini web, fie pe site-ul tau, fie in afara lui. Este ceea ce se intampla atunci cand un text apare cu URL-uri diferite sau cand cineva copie un continut de pe un anumit site, il modifica putin si il posteaza pe site-ul lui.
Cu toate ca e o practica neapreciata, Google nu penalizeaza site-urile cu continut duplicat. Totusi, pentru a descuraja duplicarea, filtrele de cautare clasifica doar paginile cu continut original. In cazul in care exista mai multe pagini cu acelasi continut, Google nu le va lua in considerare pe toate, ci doar una singura.
Poate nu ti se pare mare lucru, dar adevarul este ca, din punct de vedere al utilizatorilor, continutul duplicat este o problema serioasa. Google prioritizeaza experienta userilor si isi doreste ca acestia sa nu fie agasati de rezultate repetate, prin urmare filtreaza informatiile care ajung la ei.
3. ANUNTURILE PLATITE AJUTA LA CRESTEREA POZITIEI IN REZULTATELE ORGANICE
Pentru ca apar in acelasi loc – in pagina cu rezultate ale motoarelor de cautare – cei mai multi inca nu fac diferenta intre site-urile promovate prin intermediul Google Ads si site-urile crescute organic prin SEO, desi cele doua canale de promovare sunt cat se poate de diferite.
Asadar, trebuie clarificat de la bun inceput ca Google Ads nu influenteaza in niciun fel algoritmul prin care Google decide care rezultate organice sunt mai relevante pentru o anumita cautare, Google Ads fiind doar un spatiu publicitar.
Pentru a fi afisat in rezultatele organice e nevoie de munca temeinica, constanta si mai ales de lunga durata. Trebuie sa-ti pui site-ul la punct atat din punct de vedere tehnic, cat si structural, sa-l imbogatesti cu continut de calitate si sa il faci usor de parcurs. Mai mult, trebuie sa ai linkuri puternice care vorbesc despre tine si sa faci permanent actualizarile necesare.
In cazul in care ai o campanie Google Ads si te decizi sa o opresti, site-ul tau nu va creste ca pozitie in rezultatele organice.
4. GOOGLE PRIORITIZEAZA SITE-URILE CU CELE MAI MULTE LINK-URI
Linkurile au fost dintotdeaua importante pentru SEO insa in prezent conteaza mai mult calitatea acestora decat cantitatea lor. Asta pentru ca Google isi doreste continut de calitate pentru utilizatorii sai. In consecinta, site-urile care publica articole copiate, slab documentate, create doar pentru a vana trafic, vor avea de suferit.
Pentru a urca eficient in topul clasamentului Google trebuie sa te aliniezi conditiilor de optimizare stabilite de motorul de cautare si sa iti consturiesti o retea de backlink-uri de calitate, adica sa te asiguri ca site-urile care vorbesc despre tine au autoritate sporita si Page Rank mare.
Totodata, trebuie sa creezi continut de calitate, original si valoros pentru utilizatori si care ii implica intr-o comunicare interactiva. Asta inseamna ca va trebui sa fii atent si la site-urile care trimit link catre tine. Este imperativ ca acestea sa fie relevante pentru domeniul tau de activitate. Respectand regulile vei fi protejat impotriva algoritmilor motoarelor de cautare care penalizeaza orice strategie abuziva de link building.
5. ODATA CE AJUNGI PE PRIMA POZITIE, POTI SA OPRESTI CAMPANIA DE SEO
Daca e facut corect, SEO te ajuta sa te pozitionezi in topul cautarilor din Google, dar asta nu inseamna ca odata ajuns pe pozitia dorita o sa ramai acolo. SEO este un proces continuu si dinamic, necesar si pentru mentinerea pozitiei obtinute, nu doar pentru urcarea in topul cautarilor.
Stiai ca Google isi actualizeaza algoritmul de cautare de aproape 500 pana la 600 de ori pe an? E adevarat ca multe dintre ele nu vor avea un impact direct asupra site-ului tau, dar exista si update-uri care ti-ar putea afecta semnificativ vizibilitatea in online.
Mai mult, comportamentul utilizatorilor se schimba permanent, fapt ce va influenta traficul pe anumite cuvinte-cheie. Optimizarea pentru motoarele de cautare presupune sa monitorizezi aceste tendinte si sa te adaptezi la ce se cauta pentru a continua sa fii relevant pentru utilizatori.
Totusi, ce se intampla cand nu mai faci SEO? SEO e ca mersul la sala. In primele zile si chiar saptamani dupa ce iti intrerupi antrenamentul nu vei observa o diferenta seminificativa, insa beneficiile pe care ti le aducea sportul vor disparea dupa o anumita perioada. SEO se comporta similar. In primele luni dupa ce opresti campania de optimizare nu vei sesiza o scadere a pozitiei sau a traficului, dar asta nu va dura prea mult timp. Trebuie sa ramai mereu relevant, actual si in pas cu ultimele noutati pentru a-ti imbunatati permanent pozitia, iar acest lucru se realizeaza printr-o optimizare continua.
Site-ul tau este optimizat corespunzator pentru motoarele de cautare? Vrei sa stii care sunt punctele lui slabe si cum ii poti imbunatati performanta? Contacteaza-ne!