Brand bidding in Google Adwords – 7 beneficii majore

Brand bidding in Google Adwords – 7 beneficii majore
by

Termenul de brand bidding se refera la practica de a licita pentru termeni legati de brandul care te intereseaza (poate fi vorba despre un nume de brand sau un slogan. Brandul nu e obligatoriu sa iti apartina, se pot face licitatii pe orice brand.) astfel incat reclama ta sa apara la interogarea respectivilor termeni. Orice companie care doreste sa desfasoare activitati de promovare online sau optimizare SEO pentru un site de prezentare sau magazin online poate licita pentru anumite cuvinte cheie care sa declanseze afisarea reclamelor. Rezervarea numelor de brand ca parte a promovarii cu ajutorul motoarelor de cautare se numeste brand bidding.

Ce trebuie sa stii despre brand bidding

Practica brand bidding face parte din reclama cu ajutorul cuvintelor cheie si este adesea folosita intr-un context negativ; acest lucru se intampla pentru ca brand bidding este utilizat de multe ori ca o “arma” de catre terti care isi promoveaza propria afacere folosindu-se de branduri care nu le apartin.

 Daca vorbim despre brand bidding pentru un brand propriu, unul dintre cele mai proeminente aspect negative este ca risti sa iti canibalizezi propriul trafic si sa sfarsesti prin a plati pentru trafic pe care oricum l-ai fi primit datorita clasarilor organice.

Ce beneficii ar putea aduce brand bidding pentru tine

  1. Iti protejeaza brandul

Atunci cand faci brand bidding pentru un brand propriu poti controla mesajele pe care publicul tau tinta le vede atunci cand cauta pa Google sau pe un alt motor de cautare numele brandului sau termeni care au legatura cu acesta. Astfel, ai un control foarte bun asupra continutului pe care il vad utilizatorii. Totodata, acest mecanism iti permite sa corectezi orice preconceptie sau informatie gresita legata de brandul pe care il promovezi si poti pune in valoare atribute pozitive, puncte tari si beneficii.

  1. Obtine ceea ce ti se cuvine

Site-ul tau se va afla de cele mai multe ori intre primele rezultate pentru cautarile de brand, insa la fel o vor face si alte site-uri conurente. Daca investesti in brand bidding prin intermediul Google Ads vei fi sigur ca obtii expunerea pe care o doresti si, deci, mai multi vizitatori pe pagina ta.

  1. Mai putina competitie – mai ieftin

Brand bidding poate insemna uneori concurenta zero pe un anume cuvant sau pe o anumita expresie cheie, iar asta inseamna ca CPC (cost per click) va fi mult mai mic decat pentru alte expresii. Poate fi profitabil mai ales daca nu ai obtinut inca rezultate organice foarte bune pe brand sau daca vrei sa initiezi o campanie de management al reputatiei online.

  1. Rata de conversie mai mare

Ratele de conversie tind sa fie mai mari in cazul cautarilor dupa brand, mai ales prin prisma faptului ca utilizatorii care cauta brandurile dupa nume sunt – in mare parte – clienti existenti ai acestora sau referinte carora brandul respective le-a fost recomandat de catre altcineva. Cu toate astea, multi dintre cei care cauta un brand dupa nume nu vor neaparat sa achizitioneze ceva, ci sunt mai degraba interesati de informatii despre un anume produs ori serviciu sau, de ce nu, de informatii in legatura cu brandul in sine. Chiar si asa, realitatea este ca e profitabil sa faci brand bidding, fie si doar pentru a impiedica clientii existenti sa te abandoneze pentru concurenta.

  1. Tine concurenta la distanta

Daca pui la punct o campanie complexa, din care sa faca parte si brand bidding, este foarte probabil sa iti descurajezi concurenta sa liciteze pentru brandul tau. Acestia vor intelege ca iti planifici si ca monitorizezi in mod activ prezenta online si rezultatele cautarilor; De asemenea, mai multe licitatii vor face ca pretul expresiei respective sa creasca, in timp ce ei au parte de rate de conversie extrem de mici, precum si de interactiune redusa.

  1. Posibilitatea ca reclama sa ruleze in mod extins

Reclamele extinse sunt eligibile pentru cautarile de brand datorita relevantei mari pe care o au; astfel, reclamele tale ar putea include linkuri catre site, actiuni, telefon, recenzii si asa-numitele rich snippets. Aceste reclame extinse devin eligibile pentru afisare doar daca relevanta lor pentru termenii interogati depaseste un anumit procent.

  1. Brand bidding poate sa iti aduca o rata de click (CTR) mai buna

Beneficiul major al practicii de brand bidding este ca aduce cu sine rate de click de peste 60%. La cautarile normale, CTR nu depaseste 5%, in timp ce pentru cautarile denerice CTR abia atinge 1%. Asta inseamna ca poti aloca bugete mai mici si totusi sa atragi un trafic decent, care sa iti asigure profitabilitatea afacerii. Ratele de click sunt atat de mari pentru cautarile de brand deoarece utilizatorii sunt deja familiarizati cu brandul si nu prea au motive sa acceseze alte linkuri in afara de cele care au legatura cu brandul.

Daca ti-a placut acest articol, impartaseste-l cu prietenii si colegii tai. Foloseste butoanele de like si share si sustine-ne in continuare.


Lasă un răspuns

Adresa ta de email nu va fi publicată. Câmpurile obligatorii sunt marcate cu *

Thanks!

Cere oferta!

Nume*

Telefon*

Email*

Site-ul dumneavoastra*

Detalii despre proiect


*camp obligatoriu